معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر گفت:

دانش آموزان در عرصه فرهنگ وهنر راهکار های خود را جهت محقق شدن شعار جهش تولید ارائه کنند

کاشمر(پانا)-معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کاشمر گفت:ما از دانش آموزان و فرهنگیان می خواهیم تا راهکار های خود را جهت محقق شدن شعار امسال به ما ارائه کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان در عرصه فرهنگ وهنر راهکار های خود را جهت محقق شدن شعار جهش تولید ارائه کنند

حسن رمضانی در گفتگوی تلفنی با خبرنگار پانا گفت: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است در این راستا بایستی مسئولین شهرستان اقدامات لازم را جهت عمل به دستورات مقام معظم رهبری انجام دهند. و این موضوع مدنظر باشد که جهش تولید زمانی امکان پذیر است که چرخ های تولید به نحو چشمگیری نسبت به سنوات گذشته فعال‌تر شوند و موانع تولید برداشته شود تا تولید کننده احساس کند از امنیت کامل در کشور برخوردار است و از طرفی لازم است که تمام ظرفیت‌های مردمی، کارآفرینان و شیوه‌های علمی دانش بنیان را برای تحقق این امر پای کار بیاوریم.

او ادامه داد:در این مورد باید از ابتدا ظرفیت های هر منطقه بررسی شود و شعار امسال ،بومی سازی شود و با برنامه‌ریزی مناسب و تشکیل کارگروه های تخصصی اقدامات عملی و موثر در راستای تحقق این مسئله برداشته شود. به عنوان مثال شهرستان کاشمر از ظرفیت بالایی در تولیدات زراعی و دامپروری و معادن و غیره برخوردار است که می تواند سهم بسزایی در تامین نیازهای کشور و استان ایفا نمایند البته شرط آن تسهیل صدور مجوزهای مورد نیاز می باشد تا زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم کند.
رمضانی گفت: در زمینه فرهنگی در منطقه ترشیز می‌توان اقدامات زیربنایی خوبی با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاران بخش خصوصی البته با حمایت های دولت انجام داد. اگر دقت شود در منطقه ترشیز هنوز موزه ای که توسط بخش خصوصی ایجاد شود نداریم بنابراین با واگذاری واحدهای فرهنگی شهرستان به بخش خصوصی و حمایت موثر از مسئولین امر می‌تواند در غنای فرهنگی منطقه و جهش تولیدات فرهنگی موثر باشد. درکاشمر ضمن تشکرازهمکاری های خوب مسئولین هنوز آنچنان که شایسته تمدن کهن آن می‌باشند از هنرمندان حمایت لازم صورت نمی پذیرد و بستر مناسب برای فعالیت آنان فراهم نیست.
او گفت: در راستای موفقیت در مورد حمایت از آثار هنرمندان به ویژه در بخش فرهنگی هنری باید وسعت دید و شعاع تفکر مان توسعه یابد تابستر مناسب برای خلق آثار هنری فاخر که با فرهنگ منطقه همخوانی داشته باشد فراهم شود.لذا به راحتی می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب و حمایت‌های لازم زمینه مناسب را برای تولیدات فرهنگی داخلی که مبتنی بر داشته های بومی و محلی منطقه است فراهم نمود.
معاونت پرورشی آموزش و پرورش کاشمر تاکید کرد: اقدامات ما در راستای محقق شدن شعار جهش تولید در سالی که در پیش رو داریم زیاد است به عنوان مثال معرفی شعارسال به همکاران و دانش آموزان،
تبیین و تشریح ابعاد مختلف جهش تولید در مجموعه های تابعه آموزش و پرورش. تولید آثار فرهنگی مطلوب جهت استفاده همکاران در راستای تفهیم بیشتر و بهتر شعار سال در مدارس.حمایت از همکاران و دانش آموزانی که در چرخه تولیدات فرهنگی بتوانند گامهای موثری بردارند از آن جمله است.
از آنجایی که نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان جهش تولید در راستای تداوم شعار سنوات قبل یعنی حمایت از تولید و رونق تولید می‌باشد لذاباید فرهنگ سازی لازم در زمینه استفاده از کالای ایرانی سرلوحه کار باشد.
رمضانی به دانش آموزان گفت:دانش آموزان عزیز که پویش درخانه ماندن و مورد عدم بیرون رفتن از منزل جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را جدی بگیرند و به طور کامل به دستورات کمیته مبارزه با بیماری کرونا توجه ویژه نمایند
رمضانی خطاب به مردم و مسئولین گفت : مردم و مسئولین نیز می‌توانند ضمن پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و داشتن روحیه همکاری، همفکری و تعامل بین مردم و مسئولین نسبت به محقق شدن منویات مقام معظم رهبری گام های بسیار موثر تری را بردارند.
لذاازهمکاران محترم ودانش آموزان ودانشجویان دانشگاه فرهنگیان وکلیه متخصصان امورفرهنگی دعوت میکنم ایده ها وراهکارهای مناسب خودرادرموردمحقق شدن مطلوب شعارسال(جهش تولید)به دفتر معاونت پرورشی ارسال نمایید،انشاالله که بتواندراهگشای خوبی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار