سیستم جدید برگزاری لیگ قهرمانان آسیا؛ ایرانی‌ها برنده بزرگ مصوبه جدید AFC می‌شوند

تهران (پانا) - کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال پیاده کردن طرحی است که می‌تواند به نفع تیم‌هایی باشد که در این فصل لیگ قهرمانان آسیا ناکام بوده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد

تعطیلات لیگ قهرمانان آسیا که به علت شیوع کرونا ویروس در قاره آسیا به صورت اجباری به وجود آمد، طولانی‌تر از زمانی شده است که در ابتدا به نظر می‌رسید و با طولانی شدن این تعطیلات، ادامه برگزاری رقابت‌ها به شیوه قبلی عملا امکان‌پذیر نیست.

امروز برخی رسانه‌های معتبر کشورهای قطر، امارات و عربستان خبر دادند که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر دارد بدنبال ایجاد طرحی برای فصل جاری لیگ قهرمانان است که براساس آن نتایج دیدارهای انجام شده تا به اینجای مسابقات در مرحله گروهی مورد محاسبه قرار نخواهد گرفت و تیم‌ها در همین گروه‌های فعلی کار خود را از ابتدا آغاز خواهند کرد اما با این تفاوت که دیدارها به صورت رفت و برگشت برگزار نخواهد شد و 4 تیم به صورت تک بازی و متمرکز در یک کشور روبروی هم قرار خواهند گرفت.

بدین ترتیب اگر این طرح اجرا شود، هر 4 نماینده ایران که در دو هفته اول نتوانستند نتایج خوبی در مرحله گروهی بگیرند، فرصتی طلایی را بدست خواهند آورد که در کورس صعود به دور حذفی قرار بگیرند و به عبارت دیگر ایرانی‌ها برنده بزرگ این مصوبه کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهند بود.

گزارش رسانه‌های عربی، کنفدراسیون فوتبال آسیا فعلا تصمیمی قطعی درباره میزبان گروه‌ها نگرفته است اما کشورهایی مانند عمان، کویت، بحرین، قطر و ازبکستان به عنوان کشورهایی که شانس میزبانی دارند، معرفی شده‌اند اما احتمال دارد کمیته برگزاری مسابقات کشورهایی را به عنوان میزبان معرفی کند که در این رقابت‌ها نماینده ندارند تا شرایط بازی برای همه تیم‌ها یکسان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار