مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد:

حفظ روند روبه رشد شاخصهای عملکردی آموزش و پرورش استان

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تشریح اقدمات صورت گرفته در این نهاد طی دو سال گذشته گفت: حفظ روند روبه رشد شاخصهای مختلف عملکردی اولویت آموزش و پرورش آذربایجان غربی می باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حفظ روند روبه رشد شاخصهای عملکردی آموزش و پرورش استان

«ابراهیم محمدی» در خصوص عملکرد دو ساله و وضعیت آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در استان آذربایجان غربی هم اکنون ۶۰۷هزار دانش آموز در بالغ بر ۵هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی در شاخصهای فضا و تجهیزات و نیروی انسانی جزو استان های لازم التوجه کشور می باشد و برای بهبود وضعیت این شاخصهای نیازمند برنامه های عملیاتی هستیم.

محمدی با بیان اینکه فضا و تجهیزات تأثیر گذارترین شاخص زیرساختی در آموزش و پرورش است؛ ادامه داد: سرانه فضای آموزشی استان ۴.۰۵ متر مربع می باشد که نسبت به میانگین کشوری مطلوب نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت فضای آموزشی استان، در دو سال گذشته با اختصاص ۲۵۷ میلیارد تومان اعتبارات استانی و جذب اعتبارات ملی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: با اقدامات شایسته اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، طی دو سال گذشته ۱۷۰۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

محمدی با اشاره به اولویت استاندار سازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: طی دو سال گذشته ۲۲۰۰ کلاس درس از نظر سیستم گرمایشی استاندار سازی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هم اکنون نیز ۳۴۰ پروژه با ۲۳۰۰ کلاس درس در حال اجراست که با اتمام این پروژه ها، سرانه فضای آموزشی استان به میانگین کشوری سرانه فضای آموزشی که عدد ۵.۱۸ مترمربع می باشد، نزدیک خواهد شد.

محمدی با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گفت: با توجه به بازنشستگی گسترده و کمبود نیرو انسانی آموزش و پرورش استان، در دو سال گذشته با تلاشهای صورت گرفته سهمیه استان آذربایجان غربی در جذب نیروی انسانی افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: طی این دو سال ۳۶۵۰ نفر از طریق آزمون استخدامی و کنکور سراسری جذب آموزش و پرورش استان شده است؛ همچنین ۳۷۰۰ نفر از نیروی های حق التدریس طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی جذب شده اند.

محمدی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی جزو استان های با بیشترین آبادی دارای سکنه می باشد؛ افزود: پراکندگی جغرافیایی و مرزی بودن استان، شرایط تأمین فضای آموزشی و نیروی انسانی در این استان را ویژه کرده است.

این مقام مسئول بیان کرد: با اجرای طرح شتاب بخشی سواد آموزی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی استان در حوزه سواد آموزی، خوش بختانه هم اکنون قریب به ۹۲ درصد مردم استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند.

محمدی گفت: از نظر میانگین ارتقا سطح سواد، استان آذربایجان غربی هم اکنون جزو چهار استان برتر کشور می باشد و در سال ۹۸ نیز با پوشش ۱۰۳ درصدی در جذب دوره های سوادآموزی رتبه نخست کشور را کسب کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در راستای بهبود وضعیت پوشش تحصیلی با توسعه مدارس شبانه روزی و جذب ۶۶۰۰ نفر بازمانده از تحصیل اقدمات خوبی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: هم اکنون پوشش تحصیلی دوره ابتدائی بیش از ۹۸ درصد می باشد.

محمدی با اشاره با موفقیت های آموزش و پرورش استان در دو سال گذشته گفت: کسب رتبه برتر کشوری توسط شورای آموزش و پرورش استان از نظر اجرای مواد مالی قانون شوراهای آموزش و پرورش، دستگاه برتر جشنواره شهید رجائی در دو سال متوالی، کسب ۷۵ رتبه کشوری توسط دانش آموزان استان در مسابقات مختلف و کسب رتبه ششم کشور در شاخص های ارزیابی عملکرد تنها بخشی از موفقیتهای مجموعه آموزش و پرورش استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار