کشف بیش از ۲۲ تن مواد مخدر در کشور در نیمه دوم اسفند سال ۹۸

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۲۲ تن مواد مخدر در کشور در بازه دو هفته پایانی اسفند ماه ۹۸ خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
کشف بیش از ۲۲ تن مواد مخدر در کشور در نیمه دوم اسفند سال ۹۸

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این دو هفته ۲۲۲۵۵ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۶۴۷۱کیلوگرم) ۳۵ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۱۷۶۱۸ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۹ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۳۲۷۲ کیلوگرم حشیش، ۵۳۵ کیلوگرم هروئین، ۲۴ کیلوگرم گراس، ۴۳۸ کیلوگرم شیشه و ۳۳۱ مرفین و ۳۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار کرد: در دو هفته پایانی سال گذشته، مجموعاً ۴۱۷۰ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‎های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۲۷۸۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۱۳۴۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این دو هفته ۳۳ نفر نیز از اتباع بیگانه می‌باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۹۱ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به شش استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۷۵۵۳ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۳۴ درصد کشفیات کشور می‌باشد و سیستان و بلوچستان با ۵۰۰۰ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۴۳۴۳ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۵۶۵ کیلوگرم، اصفهان با ۹۳۴ کیلوگرم، یزد با ۸۶۵ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در این مدت، ۸۳ درصد است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۳۵۲ دستگاه خودرو و ۲۲ سلاح توقیف شد و ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۴۰ درصد انتظامی بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار