تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان فروردین

تهران (پانا) - معاون سازمان امور مالیاتی از تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۹۸ تا پایان فروردین برای تمامی مودیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تمدید مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان فروردین

به گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، محمد مسیحی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و پیامدهای اقتصادی ناشی از آن تاکید کرد: حمایت های پیش بینی شده دولت برای کاهش اثرات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری، معطوف به بخش های غیردولتی به ویژه بخش خصوصی است.

وی با صدور دستورالعملی خاطرنشان کرد: نظر به مصادف بودن مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم (فصل زمستان) سال ۱۳۹۸ با تعطیلات نوروز و شیوع بیماری کرونا و همچنین با توجه به درخواست های مودیان محترم مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده و به منظور فراهم نمودن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، بنا به اختیار حاصل از قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده، مهلت تسلیم اظهارنامه فصل زمستان ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ماه تمدید می گردد. براین اساس، ادارات کل امور مالیاتی موظفند در مورد مودیان مالیاتی که اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم مالیاتی ( فصل زمستان) سال ۱۳۹۸ را تا پایان روز یکشنبه مورخ ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ تسلیم نمایند، امکان برخورداری ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور و همچنین جریمه تاخیر در مدت یاد شده را در صورت درخواست کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم کنند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین با اشاره به برخی گروه های اقتصادی که از سوی کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، به عنوان فعالیت های بسیار آسیب دیده معین شده اند، گفت: درخصوص گروه های اقتصادی اعلام شده طی بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۲ مورخ ۱۳۹۹/۱/۶ ، سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹می باشد. لذا تا تاریخ یاد شده، محاسبه و مطالبه جریمه تاخیر موضوع ماده ۲۳ قانون مالیات برارزش افزوده برای گروه های یاد شده موضوعیت ندارد.

گفتنی است گروه های اقتصادی اعلام شده در بخشنامه مذکور، عبارتند از:

۱- مراکز تولید وتوزیع غذاهای آماده اعم از رستوران ها، بوفه ها، طباخی ها، تالارهای پذیرایی، قهوه خانه ها، اغذیه فروشی‌ها ( و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)

۲- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل ها، هتل آپارتمان ها، مجتمع های جهان گردی و گردشگری، مهمان پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه ها، زائرسراها، مراکز بوم گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و خدماتی بین راهی ( و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)

۳- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده ای، ریلی و دریایی ( و موارد مرتبط به تشخیص وزارت راه و شهرسازی)

۴- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی

۵- تولید و توزیع پوشاک

۶- تولید و توزیع کیف و کفش

۷- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه

۸- مراکز، باشگاه ها و مجتمع های ورزشی و تفریحی

۹- مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای ( و موارد مرتبط به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)

۱۰- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار