تخصیص ۱۲/۵میلیارد ریال از بودجه شهرداری اسلامشهر به بخش آموزش

اسلامشهر (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر اسلامشهر از تخصیص ۱۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال بودجه در سال ۹۹ به بخش آموزش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۱۲/۵میلیارد ریال از بودجه شهرداری اسلامشهر به بخش آموزش

به گزارش خبرگزاری فارس،امین اسدی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر اسلامشهر در این رابطه اظهار کرد: از مجموع اعتبارات بودجه سال ۹۹ شهرداری اسلامشهر، مبلغ ۱۲/۵ میلیارد ریال به بخش آموزش کارکنان و حقوق شهروندی تخصیص داده شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه میزان اعتبار تخصیص یافته به آموزش در شهرداری ناچیز است و باید افزایش یابد، افزود: از میزان اعتبار تخصیص یافته برای مبحث آموزش در سال ۹۹ بخشی بابت آموزش پرسنل شهرداری و میزان زیادی از این بودجه نیز در حوزه آموزش شهروندی صرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و سرمایه گذاری شورای شهر اسلامشهر بیان کرد: آموزش‌های شهری باید نیاز محور باشد تا عرضه محور و اگر در مجموعه مدیریت شهری در حوزه‌های مختلف عمرانی، ترافیکی، فضای سبز، خدمات شهری و دیگر بخش‌ها نیاز سنجی صورت گیرد، آموزش‌های شهروندی با پویایی بیشتری گسترش می‌یابد.

اسدی با اشاره به اینکه با افزایش آموزش‌ها، توانایی کارکنان شاغل در ادارات و شهروندان نیز بیشتر می‌شود، تأکید کرد: با ارتقاء معلومات شهروندان و کارکنان ادارات، خدمات از بعد کیفی و کمی افزایش چشگیری می‌یابد و این در کسب درآمد بیشتر و کاهش هزینه‌های شهری مؤثر خواهد بود.

او اذعان کرد: با همکاری ادارات اسلامشهر و حمایت فرماندار شهرستان از پروژه‌ها، لوایح و تصویب طرح‌ها در شورای شهر سرمایه گذاری‌های خوبی در شهر در حال اجرا است و اختیارات خوبی به شهردار داده شده تا بتواند برای جذب سرمایه گذار، ارتقاء و رشد شهر و افزایش درآمد شهری اقدامات خوبی انجام دهد.

عضو شورای شهر اسلامشهر با بیان اینکه مشارکت مردمی در انجام پروژه‌های شهری با گرفتن ایده از شهروندان موجب ایجاد سرمایه اجتماعی عظیم در شهر می‌شود، تصریح کرد: طرحی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اسلامشهر تحت عنوان ایده شهر یا نظام پیشنهادات و انتقادات در حال بررسی است که در صورت تصویب و اجرا، هم کارکنان شهرداری می‌توانند نظر و عقیده‌شان را در اجرای پروژه‌ها اعلام و مورد حمایت واقع شوند و هم شهروندان با دادن ایده و نظر در اجرای پروژه‌های شهری مشارکت و یاری کنند و این گونه سرمایه اجتماعی خود را در شهر ایجاد می‌کنند.

اسدی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۸ شهرداری قریب به ۳۵ میلیارد ریال به آموزش پرسنل و بالغ بر پنجاه میلیارد ریال نیز به بحث آموزش حقوق شهروندان اختصاص و هزینه شده ،خاطرنشان کرد: هر چقدر مردم ارتباط خوبی با مجموعه بدنه شهری و ادارات داشته باشند، راندمان کار بالا می‌رود و بزودی شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرداری در کوتاه مدت در شهر اسلامشهر خواهیم بود.

خبرنگار:حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار