حضور مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در مناطق محروم روستایی در قالب طرح"معلم یار"+ عکس

تبریز (پانا) - مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در راستای اجرای طرح معلم یار، روند آموزش دانش آموزان مناطق محروم که امکان دسترسی به آموزش های مجازی ندارند را پی گیری کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حضور مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی در مناطق محروم روستایی در قالب طرح"معلم یار"+ عکس

در راستای ایجاد فرصت های برابر آموزشی و آموزش مداوم در ایام تعطیلات اضطراری، طرح ابتکاری مدیر کل آموزش و پرورش استان با عنوان طرح "معلم یار" در استان به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم روستایی که امکان دسترسی به اینترنت و فضای مجازی را ندارند، آغاز و اجرایی شد.

به همین منظور کارکنان ستادی سازمان دانش آموزی استان به همراه دیگر کادر آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت خود جوش برای آموزش دانش آموزان روستایی استان اعلام آمادگی کردند.

با اجرایی شدن این طرح، صمد علیزاده مدیر سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی به صورت غیر حضوری و تلفنی وضعیت آموزشی دانش آموزان روستایی را پی گیری و اشکالات درسی آنها را رفع می کرد و روز گذشته نیز به همراه شاهرخ اسدپور مدیر آموزگار چندپایه ابتدایی روستای تخت علیا در چاراویماق حضور یافت و از نزدیک با دانش آموزان این روستا صحبت کرده و آموزش های لازم را ارایه داده و به رفع اشکالات درسی آن ها پرداخت.

همچنین در راستای پویش همگانی «مدرسه تعطیل می شود ولی آموزش تعطیل‌ نمی شود» بسته‌های آموزشی بین دانش‌آموزان این روستا توسط مدیر آموزگار مدرسه روستایی تخت علیا و مدیر سازمان دانش آموزی استان توزیع شد.

کرونا از تهدید تا فرصت

مدیر سازمان دانش آموزی استان در این رابطه به پانا می گوید: ویروس کرونا در کنار تمامی مشکلاتی که برای جامعه به وجود آورده است و مدارس را به تعطیلی اجباری کشانده است ولی سبب شده تا معلمان از این تهدید به عنوان یک فرصت برای ابتکار و خلاقیت استفاده کنند و جریان آموزش را زنده نگه دارند.

صمد علیزاده ادامه می دهد: ادامه آموزش های لازم به دانش آموزان در فضای مجازی روشی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی بود که در این میان جای خالی طرحی مانند طرح "معلم یار" برای تحقق عدالت آموزشی در روستاهایی که امکان دسترسی به اینترنت را ندارند، احساس می شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار