معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

ذهن پویا هیچ گاه از تغییر و تحول باز نمی ایستد

تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ، تقویت فرایندهای ذهنی در راستای بهره وری بیشتر را ضروری خواند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
ذهن پویا هیچ گاه از تغییر و تحول باز نمی ایستد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ،یوسف بهارلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به شرایط پیش آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد : این دوران می تواند بهترین زمان برای تقویت و تحول در فرایندهای ذهنی باشد .

او در ادامه با اشاره به اینکه ذهن پویا هیچ گاه از تغییر و تحول باز نمی ایستد ، افزود: شرایط کنونی بهترین زمان جهت تفکر ، تامل و تعمق در داده های ذهنی است و انسان خلاق می تواند با تحلیل از عملکرد گذشته خود ، به نقاط روشن تعالی دست یابد .

بهارلو ظرفیت بالای ذهنی دانش آموزان در شرایط رشد را بسیار مطلوب دانست و بیان کرد : اولیای دانش آموزان و معلمین عزیز باید این پتانسیل عظیم خدادادی را در فرزندان این سرزمین با پرسشگری و پژوهش به مرحله شکوفایی و باروری برسانند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سازمان دهی داده های ذهنی را باید در دانش آموزان تقویت کنیم ، تصریح کرد : ذهن آشفته با داده های پراکنده نمی تواند به مرزهای خلاقیت نزدیک شود و لذا باید آموزش های لازم به دانش آموزان در جهت سازمان دهی منابع ذهنی شان داده شود .

بهارلو ، بررسی عمیق و ایجاد رابطه های معنی دار بین مطالب را در تقویت ذهنی دانش آموزان بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد : کمک به طبقه بندی داده ها ، تفکر و پرسشگری در دانش آموزان می تواند پویایی ذهنی آنان را به همراه داشته باشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار