جذابیت خرید تولید داخل را برای مردم ایجاد کنیم

تهران (پانا) - به اعتقاد کارشناس حوزه کار جهش تولید زمانی اتفاق می‌افتد که هم جذابیت در مصرف کننده برای خرید کالای داخلی ایجاد شود و هم کیفیت تولید داخلی به قدری بالا برود که قابل صادرات و رقابت با بازارهای خارجی باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
جذابیت خرید تولید داخل را برای مردم ایجاد کنیم

به گزارش ایسنا،‌ علی اکبر سیارمه با اشاره به نامگذاری امسال به "جهش تولید" اظهار کرد: در بحث جهش تولید به عنوان شعار محوری امسال، اشتغال، نیروی کار، کارگر و کارفرما مثل زنجیره های متصل به هم پیوسته هستند و هر کدام در دیگری تاثیرگذارند. چرا باید به تولید داخلی بیشتر اهمیت بدهیم؟ چون بیکاری افراد و عدم توانایی خرید برای قشر قابل توجهی از مردم در اقتصاد تاثیرگذار است اما اگر تولید رونق بگیرد، کارگر سرکار می رود، اشتغال افزایش می یابد، چرخ کارخانه ها به گردش در می آید و گردش مالی بیشتر می شود.

وی تاکید کرد: ما باید به مساله تولید بیشتر از جنبه اشتغال نگاه کنیم و اگر مشکل بخش اعظمی از جامعه که با بیکاری دست و پنجه نرم می کنند برطرف و آنها را از نظر اشتغال تامین کنیم، بدیهی است که تولید هم به جریان می افتد و در مسیر پیشرفت قرار می گیرد.

این کارشناس حوزه کار، تقاضای داخل را در رونق و جهش تولید موثر خواند و گفت: باید فرهنگ مصرف کالای داخل را تقویت و این مساله را نهادینه کنیم که اگر تولید داخل خرید و مصرف شود در واقع از اشتغال فرزندان خودمان حمایت کرده ایم.

سیارمه گفت: در هندوستان زمانی که می خواستند مقابل استعمار انگلیس بایستند، پارچه های انگلیسی را تحریم و از مصرف آن خودداری کردند تا تولید خودشان را حفظ کنند. اگر چنین حسی در مردم و کارفرمایان به وجود آید، به رونق تولیدات منجر می شود و تقاضا برای خرید و مصرف کالای داخلی افزایش می یابد.

به گفته وی جهش تولید زمانی اتفاق می افتد که هم جذابیت در مصرف کننده ایجاد شود که کالای داخلی را خریداری کند و هم مرغوبیت و کیفیت تولیدات داخلی به قدری بالا برود که قابل صادرات و رقابت با بازارهای خارجی باشد.

بر اساس این گزارش، مقام معظم رهبری سال ۱۳۹۹ را به نام سال «جهش تولید» نامگذاری و تاکید کردند باید با کار ۱۰ برابری تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار