معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز اعلام کرد؛

ارائه ۹۲۸ درس به صورت برخط و برون خطی در سامانه مجازی

تهران (پانا) - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از ارائه ۹۲۸ درس به صورت برخط و برون خط در سامانه مجازی این دانشگاه خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه ۹۲۸ درس به صورت برخط و برون خطی در سامانه مجازی

به گزارش ایسنا، علیرضا جلیلی‌فر در این رابطه گفت: از آغازین روزهای بروز کووید-۱۹ در کشور، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای جلوگیری از تعطیلی کلاس‌های درس و تداوم فعالیت های آموزشی تمهیداتی آموزشی در پیش گرفته است.

او افزود: در این راستا معاونت آموزشی سامانه‌های درس افزار دانشگاه (course work) و آموزش مجازی دانشگاه (LMS) که آدرس این سامانه‌ها و راهنمای استفاده از آنها در پورتال دانشگاه به آدرس www.scu.ac.ir/web/education جهت بهره‌برداری موجود است را برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی راه‌اندازی و راهبری کرد که خوشبختانه اعضای هیئت علمی و دانشجویان از این سامانه استقبال کردند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه اکنون در سامانه درس افزار دانشگاه (course work) تعداد ۳۷۴ درس به صورت آفلاین بارگذاری شده و تعداد ۲۱۶ استاد و ۳۳۲۰ دانشجو در آن فعال هستند، گفت: در سامانه مجازی دانشگاه (LMS) نیز به صورت آفلاین و آنلاین ۹۲۸ درس توسط ۳۴۰ استاد ارائه شده که بر این اساس ۹۴۹۸ دانشجو قادر به تعامل و دریافت آموزش الکترونیکی هستند.

جلیلی‌فر اشاره کرد: با توجه به اینکه زمان برگزاری کلاس‌های حضوری قابل پیش بینی نیست و احتمال تداوم تعطیلی مراکز آموزشی بعد از تعطیلات نوروز وجود دارد، از اعضای هیئت علمی درخواست می‌شود برای آموزش الکترونیکی (دروس نظری) با تولید محتوای دروس به شکل پاورپوینت، پی دی اف، شنیداری و یا ویدئویی و بارگذاری این فایل‌ها در سامانه‌های آموزش مجازی مورد اشاره، دانشجویان را از فرآیند آموزش بهره‌مند نمایند.

او افزود: همچنین از دانشجویان نیز می‌خواهیم در مطالعه دروس ارائه شده کوشا باشند تا مشکلات پیش آمده ناشی از شرایط حاضر کاهش یابد.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان از تمامی اعضای هیات علمی و دانشجویانی که در این برهه حساس معاونت آموزشی دانشگاه را همراهی کرده‌اند، تقدیر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار