در گفت‌وگو با پانا

راحله نادری: کبدی المپیکی شود، ایران در زنان و مردان مدال‌آور خواهد بود

تهران (پانا) – ملی‌پوش کبدی زنان ایران معتقد است در صورتی که کمیته بین‌المللی المپیک مجوز حضور این رشته در المپیک را صادر کند، تیم ملی ایران در دو بخش زنان و مردان روی سکوی المپیک خواهد رفت.

کد مطلب: ۱۰۳۲۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
راحله نادری: کبدی المپیکی شود، ایران در زنان و مردان مدال‌آور خواهد بود

راحله نادری در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت کبدی زنان ایران در سال 1398 گفت: اردوی تیم ملی را در سال گذشته نداشتیم و تنها مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول بود که در سطح بانوان برگزار شد.

وی درباره تفاوت نگاه جامعه به کبدی زنان پس از قهرمانی این تیم در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: نگاه مردم خیلی عوض شده است‌. قبلاً مردم اصلاً این ورزش را نمی‌شناختند و می‌پرسیدند کبدی چیست و چه ورزشی است؟ بعد از مسابقات و اول شدن‌ تیم‌های ملی زنان و مردان در بازی‌های آسیایی جاکارتا، این رشته شناخته شد و مردم نسبت به آن شناخت پیدا کردند.

ملی‌پوش کبدی ایران درباره برنامه‌اش در سال جدید گفت: ما هرسال در مسابقات لیگ شرکت می‌کنیم و از دل مسابقات لیگ به اردوهای تیم ملی دعوت می‌شویم، در این سالی که گذشت متأسفانه هیچ اردوی ملی نداشتیم. اما گفته شده و قرار هست در سال‌ 99 اردوهای ملی برای بازی‌های آسیایی 2022 برگزار شود که انشا الله طلای جاکارتا را هانگژو چین تکرار کنیم.

نادری در ادامه از حسرت عدم حضور کبدی در المپیک گفت و افزود: بالاترین مقام در کبدی همین بازی‌های آسیایی است. ما منتظریم که ان شالله کبدی المپیکی شود و ما بتوانیم در المپیک شرکت کنیم، اگر کبدی المپیکی شود هم دختران و هم پسران تیم ایران صد در صد یکی از مدال‌آوران خواهند بود.

وی در پایان درباره بهترین لحظه ثبت شده‌اش در سال 98 گفت: در سال گذشته هیچ اتفاق تازه‌ای برای کبدی رخ نداده است تا به ذهنم سپرده شود ولی اول شدن‌مان در جاکارتا همچنان بهترین لحظه‌ای هست که در خاطرم ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار