راه‌اندازی آزمایشگاه کووید19 در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بوشهر(پانا)_ از امروز شنبه 9 فروردین آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید 19 در استان شروع به کارکرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی آزمایشگاه کووید19 در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: بر اساس وعده‌ای که به مردم استان دادیم پس از تجهیز و آماده شدن فضای فیزیکی از امروز شنبه 9 فروردین آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید 19 در استان شروع به کارکرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: این آزمایشگاه با دقت تشخیصی بالا قادر است پاسخ نمونه‌های دریافت شده را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهد.
دکتر سعید کشمیری با ابراز قدردانی از زوج هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در راه‌اندازی این آزمایشگاه افزود: با توجه به کیت‌های معتبر و تجهیزات پیشرفته، کیفیت پاسخ‌دهی نتایج هم‌تراز با آزمایشگاه پاستور تهران بوده و برای اطمینان از صحت و دقت آزمایش‌ها مقرر شد تا تمامی نمونه‌های مثبت و درصدی از نمونه‌های منفی نیز به تهران ارسال شود.
وی عنوان داشت: تجهیزات به‌کاررفته در آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای جدید ازجمله تجهیزات پیشرفته در نوع خود هستند.
دکتر کشمیری خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت متخصصان و کارشناسان در این آزمایشگاه نسبت به بالا رفتن سطح ایمنی آن اقدامات ویژه‌ای انجام‌گرفته است.
متخصص ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: این آزمایشگاه با تلاش‌ها و پیگیری‌های ویژه رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ارائه خدمت باکیفیت به هم استانی‌های عزیز راه‌اندازی شده است.
دکتر فاطمه فرشاد پور گفت: هدف از راه‌اندازی این آزمایشگاه تشخیص سریع و کوتاه شدن زمان انتظار پاسخ مولکولی عفونت کووید 19 در استان بوشهر است.
وی ادامه داد: آماده شدن به‌موقع و سریع نتایج آزمایش‌ها اهمیت بالایی برای همکاران بالینی ما در تسریع روند درمانی بیماران دارد.
دکتر فرشاد پور تصریح کرد: در حال حاضر به اتفاق دکتر طاهر خانی و به شکل 24 ساعته در خدمت هم استانی‌های عزیز هستیم.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: کیت‌های تشخیصی برای انجام آزمایش‌ها از شرکت المانی در اختیار ما قرارگرفته است و آزمایش‌ها بر اساس معیارهای WHO انجام خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار