تعداد قطعی مبتلایان به کرونا در اردبیل به ۳۶۵ نفر رسید

اردبیل (پانا) - قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر به‌دلیل پرهیز مردم فهیم استان اردبیل از دید و بازدید‌های نوروزی، سیر نزولی کروناویروس دراین استان اتفاق افتاده است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
تعداد قطعی مبتلایان به کرونا در اردبیل به ۳۶۵ نفر رسید

افشین فتحی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه مردم فهیم استان اردبیل به توصیه‌ها و هشدار‌ها باعث شده که طی ۲۴ ساعت اخیر سیر نزولی کروناویروس در استان اردبیل آغاز شود.

او افزود: از روز چهارشنبه ۶ فروردین‌ماه به مدت ۲۴ ساعت پیک افزایشی کروناویروس در استان اردبیل وجود داشت که خوشبختانه به همت مردم عزیز استان اردبیل این پیک ادامه‌دار نبوده و در حال حاضر این بیماری ویروسی سیر نزولی دارد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۰ بیمار مبتلای قطعی جدید در استان به ثبت رسیده که از آغاز شیوع کروناویروس در استان اردبیل ۳۶۵ بیمار براساس نتایج آزمایشگاه ویروس شناسی استان به این بیماری ویروسی مبتلا شده‌اند.

فتحی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت اخیر به‌دلیل افزایش ترخیص تعداد بیماران بهبود یافته و کاهش پذیرش بیماران مشکوک به کروناویروس در حال حاضر ۳۳۷ بیمار مبتلا قطعی و مشکوک در بخش ویژه کرونا بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار مبتلا قطعی به کروناویروس جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان مبتلا با این بیماری ویروسی در استان اردبیل به ۵۶ فوتی رسید.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: از شب گذشته برای کاهش و کنترل شیوع کروناویروس، قانون منع عبور و مرور در جاده‌ها صادر شده که از مردم استان تقاضا داریم باتوجه به این قانون از تردد بین شهری به جد خودداری کنند تا به شکل کامل چرخه انتقال این بیماری ویروسی در استان قطع شود.

فتحی گفت: طی بررسی‌های میدانی، تردد پیاده در معابر به شدت کاهش داشته، ولی تردد خودرویی کماکان ادامه دارد و اینگونه رفتار کمک زیادی در چرخه شیوع کروناویروس دارد که از هم استانی‌های عزیز تقاضا داریم در خانه بمانند تا شیب نزولی که در ۲۴ ساعت اخیر در استان رخ داده است حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار