توسط ماهواره آژانس فضایی اروپا رصد شد

کاهش چشمگیر آلودگی هوای قاره سبز در پی شیوع کووید-19

تهران (پانا) - اطلاعات ماهواره‌ای جدید، کاهش چشمگیر میزان نیتروژن دی‌اکسید موجود را در هوای شهرهای صنعتی اروپا بر اثر شیوع کروناویروس جدید نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش چشمگیر آلودگی هوای قاره سبز در پی شیوع کووید-19

به گزارش ایسنا و به نقل از ESA، داده‌های جدید بر اساس مشاهدات ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل-5P "(Copernicus Sentinel-5P)، نشان دهنده کاهش شدید غلظت نیتروژن دی اکسید در چندین شهر بزرگ در اروپا از جمله پاریس، مادرید و رم است.

ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل-5P" اولین ماموریت از برنامه کوپرنیکوس به منظور نظارت بر آلودگی هوا است که توسط آژانس فضایی اروپا(ESA) انجام می‌شود. این ماهواره، آلودگی هوا را با استفاده از ابزارهایی نظیر طیف‌سنج ماوراءبنفش، نور مرئی و مادون قرمز می‌سنجد.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀

دانشمندان موسسه هواشناسی رویال هلند(KNMI) از داده‌های ماهواره "کوپرنیکوس سنتینل-5P" برای نظارت بر هوا و آلودگی آن در اروپا استفاده می‌کنند.

محققان KNMI با همکاری دانشمندان در سراسر جهان، به منظور برآورد تأثیر اقدامات محدود کننده مشاغل و قرنطینه در پی شیوع کروناویروس جدید، شروع به کار و تجزیه و تحلیل دقیق‌تر با استفاده از داده‌های زمینی، داده‌های آب و هوایی و مدل سازی معکوس برای تفسیر غلظت آلاینده‌های مشاهده شده کردند.

اغلب کشورها در شمال اروپا از جمله هلند و انگلستان از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرند و دانشمندان به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی تغییرات بیشتری را مشاهده کرده‌اند.

اندازه‌گیری‌های جدید به ارزیابی تغییرات نیتروژن دی اکسید در شمال غربی اروپا کمک می‌کند و کاهش چشمگیر آن را در شهرهایی نظیر پاریس، مادرید و رم نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار