برنامه آمریکا برای خرید نفت متوقف شد

تهران (پانا) - وزارت انرژی آمریکا برنامه خرید نفت برای پر کردن ذخایر نفت استراتژیک را در پی جا ماندن بودجه سه میلیارد دلاری این طرح از بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری، متوقف کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه آمریکا برای خرید نفت متوقف شد

به گزارش ایسنا، وزارت انرژی آمریکا با در نظر گرفتن ابهامات مربوط به موافقت کنگره با درخواست خرید نفت در مارس سال ۲۰۲۰، درخواست خود را متوقف می کند و اگر بودجه برای این طرح تضمین شود، این درخواست را مجددا تکرار خواهد کرد.

درخواست اولیه برای خرید ۷۷ میلیون بشکه نفت و پر کردن ذخایر استراتژیک در ۱۹ مارس رسما مطرح شد و بر اساس آن، در دور اول قرار بود ۳۰ میلیون بشکه نفت آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک خریداری شود. اما در بسته کمک اقتصادی دو تریلیون دلاری که کاخ سفید و سنا شب چهارشنبه در خصوص آن به توافق رسیدند بودجه ای برای خرید نفت از تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته نشد. در ابتدا سه میلیارد دلار برای این پروژه درخواست شده بود.

در پی تصویب لایحه بسته دو تریلیون دلاری در سنا، چاک شومر، رهبر اقلیت سنا در ایمیلی به سناتورها اعلام کرد که در نسخه بازبینی شده لایحه، سه میلیارد دلار بودجه برای خرید نفت حذف شد.

وزارت انرژی آمریکا همچنان به نوعی توافق امیدوار است.

شایلین هاینس، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد: شرکتهای انرژی کوچک تا متوسط آمریکایی و کارمندانش باید از کمک مشابه به بخشهای دیگر اقتصاد برخوردار شوند و وزیر از کنگره درخواست کرده است با دولت برای تامین مالی درخواست رئیس جمهور برای این پروژه همکاری کند.

برنامه خرید نفت از سوی وزارت انرژی آمریکا در پی دستور رئیس جمهور این کشور صورت می گیرد که به دنبال حمایت از تولیدکنندگان نفت در بحبوحه ریزش شدید قیمتها است.

بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه گذشته به دلیل افت تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده و همچنین جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است و آخرین بار ۲۳ دلار و ۴۸ سنت در هر بشکه معامله شد. این شاخص در ابتدای سال بالای ۶۳ دلار در هر بشکه بود.

افت شدید قیمتهای نفت بخش انرژی را به شدت تحت فشار قرار داده و شرکتها با کاهش قیمت نفت به پایین سطح سودآوری، کاهش هزینه سرمایه، کاهش سود سهام و کاهش مشاغل را اعلام کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، بخش انرژی از ابتدای امسال تاکنون بدترین عملکرد را در شاخص اس اند پی ۵۰۰ داشته و ۴۹ درصد از ژانویه سقوط کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار