عضو مجلس خبرگان رهبری:

حذف قوانین دست‌ و پاگیر گامی برای «جهش‌تولید» است

تهران (پانا) - به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری کیفیت‌بخشی کالاهای داخلی موجب جهش تولید و حذف قوانین دست و پاگیر و تشریفاتی گام مثبتی در تحقق شعار رونق و جهش تولید است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
حذف قوانین دست‌ و پاگیر گامی برای «جهش‌تولید» است

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری به نامگذاری سال ۹۹ به نام سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کزد: نام‌گذاری امسال از سوی ایشان با عنوان سال «جهش تولید»، به منظور تکمیل شعار سال گذشته (رونق تولید) صورت گرفته است.

وی افزود: برای تحقق این هدف باید توجه داشته باشیم که این امر صرفاً در حد شعار باقی نماند و همه کسانی که در این راستا مسئولیتی به عهده دارند اعم از مردم و مسئولان، برای تحقق این شعار کمک کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اینکه چند سالی است که رهبر انقلاب برای هر سال شعاری را اعلام می‌کنند، به این جهت است که توجه بیشتری به این موضوع شود و سرلوحه و منشأ همه برنامه‌ریزی‌ها قرار گرفته و مردم و مسئولان توجه مضاعفی نسبت به این موضوع داشته باشند.

مجتهدشبستری به مسأله تولید اشاره و تصریح کرد: در حقیقت حل مشکلات فعلی جامعه اعم از مشکلات اقتصادی، اشتغال و بیکاری و تورم همه در گرو رونق و جهش تولید است. لذا با توجه به این نکات، رهبر انقلاب امسال را سال جهش تولید اعلام کرده‌اند.

وی با یادآوری وظایف مسوولان درزمینه شعار سال گفت: دولت باید برای حل مشکلاتی که بر سر راه رونق و جهش تولید در مقابل تولیدکنندگان وجود دارد، برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد.

تسهیل فعالیت تولیدکنندگان با حل مشکلات بانکی و جلوگیری از قاچاق

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: باید کارگروه ویژه‌ای در این باره تشکیل شود، پای درد دل تولیدکنندگان نشسته، مشکلات آنان را احصا و در جهت حل این مشکلات بانکی، تهیه مواد اولیه و ... اقدامات لازم را انجام و زمینه را برای فعالیت آنها تسهیل کنند.

مجتهد شبستری به سایر مشکلات بر سر راه تولید اشاره و خاطرنشان کرد: باید توجه کرد که مشکلات رونق و جهش تولید تنها به فراهم آوردن زمینه فعالیت تولیدکنندگان محدود نمی‌شود، بلکه برخورد و جلوگیری از مسائلی نظیر قاچاق هم نکاتی است که همیشه مورد تأکید تولیدکنندگان بوده و نقشی جدی در شکوفایی و رونق تولید داخلی بر عهده دارد.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر باید نهادهایی مانند مجلس نیز در تحقق این امر با تصویب قوانین لازم و حذف مقررات دست و پاگیر و تشریفاتی نقش مثبتی ایفا کنند. قوه قضاییه همانگونه که اعلام کرده قدم‌های خوبی در این راستا برداشته و به واحدها و کارخانجاتی که در شرف تعطیلی بودند، مساعدت کرده تا به تعطیلی کشیده نشوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه قوا و مسوولان در راستای تحقق این شعار مهم باید هماهنگ، همراه و همدل باشند بر نقش مردم در حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

مجتهد شبستری گفت: مردم باید نسبت به تهیه و خرید کالای داخلی اقدام کرده و توجه داشته باشند تا جای ممکن از کالای داخلی استفاده کنند چرا که حرکت مهمی است.

وی افزود: اگر مردم از کالاهای تولید داخل استقبال نکنند، طبیعتاً این چرخه رونق و جهش تولید داخلی شکل نخواهد گرفت. استقبال مردم از کالای تولید داخلی هم کمک به مردم و هم کمک به اقتصاد کشور است.

کیفیت‌بخشی به کالاهای داخلی موجب جهش تولید می‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری به وظایف صاحبان صنایع و تولیدکنندگان در راستای رونق و جهش تولید اشاره و تصریح کرد: یکی از وظایف مهم صاحبان صنایع داخلی، کیفیت‌بخشی و بالا بردن سطح استاندارد تولیدات‌شان است. اگر تولیدکنندگان نسبت به بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی توجه، دقت و اهتمام داشته باشند، مردم نیز برای خرید تولیدات داخلی رغبت بیشتری از خود نشان خواهند داد.

مجتهدشبستری ابراز امیدواری کرد این سه ضلع یعنی مسوولان، مردم و تولیدکنندگان بتوانند یکدیگر را تکمیل کرده و امسال شاهد رونق و بلکه جهش تولید باشیم تا مشکلات اقتصادی کاهش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار