مصوبه‌ای مهم به نفع مشاغل خانگی زنان توسط شورای عالی استاندارد

تهران (پانا) - شورای عالی استاندارد با پیشنهاد ساماندهی، ارزیابی و صدور گواهی اظهاریه انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی موافقت کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۵۴
لینک کوتاه کپی شد
مصوبه‌ای مهم به نفع مشاغل خانگی زنان توسط شورای عالی استاندارد

به گزارش معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، نظر به مطالبه بانوان صاحب مشاغل خانگی در دیدارها و بازدیدهای معاون رئیس جمهور در شهرها و روستاهای کشور با وی و همچنین مکاتباتی که در این زمینه انجام شده بود، موضوع صدور گواهی انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده مورد بررسی، مطالعه، پیشنهاد و پیگیری با مراجع ذیربط قرار گرفت.

بر همین اساس در جلسه شورای عالی استاندارد با پیگیری و درخواست معاونت زنان و همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، این مهم به نتیجه رسید و مقرر شد سازمان ملی استاندارد ایران با هدف رونق تولید و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی «به جز مواد غذایی و فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در قالب مشاغل خانگی مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، نسبت به صدور گواهی اظهاریه انطباق یا تایید نوع اقدام نماید.

این کار در صورت درخواست متقاضی، بر اساس روش های اجرایی و دستورالعمل ها و ارزیابی محصول مورد نظر انجام خواهد شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد فهرستی از اولویت‌ها تهیه و در مرحله اول بر اساس آنها ارزیابی انطباق انجام و گزارشی از چگونگی روند کار به شورای عالی استاندارد ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار