پیام رئیس سازمان بهزیستی به مناسبت روزهای جهانی سندرم داون و آگاهسازی اتیسم

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی سندرم داون (۲۱ مارس مصادف با ۲ فروردین ۹۹) و روز جهانی آگاهسازی اتیسم (۲ آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ۹۹) پیامی را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس سازمان بهزیستی به مناسبت روزهای جهانی سندرم داون و آگاهسازی اتیسم

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، متن این پیام بدین شرح است:

امسال به فراخور شرایط موجود، به گونه‌ای متفاوت به استقبال بهار می‌‏رویم و آیین‌‏های مرتبط با گروه‏‌های هدف عزیزمان را مرور می‏‌کنیم و گرامی می‏‌داریم. قدم ‌هایی را که با عزم و اراده برداشته و در آینده نیز استوارتر برخواهیم داشت. همه ساله روزهای جهانی سندرم داون (۲۱ مارس مصادف با ۲ فروردین ۹۹) و آگاه‏سازی اتیسم (۲ آوریل مصادف با ۱۴ فروردین ۹۹) همراه با گام‌‏های سبز بهار و با مشارکت مراکز و انجمن ‏های فعال، در فضاهای باز و پارک‏ها، با اجرای برنامه ‏های اطلاع‏ رسانی و حساس‏ سازی و با حضور کودکان و خانواده‏ ها به شیوه‌‏ای شایسته برگزار می ‌گردید. در سال جدید و با درک مفهوم "تفاوت" موجود و با هزاران آرزوی بلند، غبار خستگی را از شانه ‏های صبور خانواده‏ ها، درمانگران، مراقبان و مربیان می‌‏زداییم و به احترام تلاش خستگی‏ ناپذیر آنان به احترام می‌ ایستیم و در فضای مجازی چشم انتظار شنیدن نام عزیزانی هستیم که با تلاش ایشان به شکوفایی رسیده‌‏اند.

افتخار سازمان بهزیستی بر این است که با تمام توان و دانش سازمانی خود و بهره‌‏گیری از برکات خرد جمعی شرکای اجتماعی، مراکز و موسسات غیردولتی و متخصصان و صاحب نظران و با پیش‌‏بینی ساختار تخصصی در سراسر کشور در قالب ۲۸۵ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، ۳۰۶ مرکز شبانه روزی مراقبتی و توانبخشی، ۷۰ خانه کوچک و ۵۸ مرکز ویزیت در منزل برای افراد دارای معلولیت ذهنی و ۱۰۰ مرکز روزانه آموزشی توانبخشی و ۴ مرکز اقامت موقت برای افراد دارای اختلال طیف اتیسم، همچنین ۳۷۸ مرکز حرفه ‏آموزی، ۱۲۵ کارگاه تولیدی حمایتی، ۱۷ مرکز پشتیبانی شغلی و ۱۰۳ مرکز مراقبت در منزل برای هر دو گروه، اصلی‌‏ترین یاور خانواده‏‌ها و فرزندانشان باشد.

امید آن می‌‏رود که با همدلی و همراهی خانواده‌‏ها، دستگاه‌های مسئول و همه کسانی که دل در گرو رشد جوانه‏ های امید و باور در وجود مهربانان دارای سندرم داون و مهرآفرینان دارای اختلال اتیسم هستند، آغازگر سالی سرشار از اتفافات فرخنده برای این عزیزان باشیم.

روزجهانی سندرم داون و روز جهانی آگاهسازی اتیسم گرامی باد.

وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار