دانش‌آموزان مشهدی ۲۰ هزار ماسک تولید کردند

تهران (پانا) - دانش آموزان بسیجی مشهد طی مدت یک هفته به منظور مقابله با کرونا ۲۰ هزار ماسک تولید کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مشهدی ۲۰ هزار ماسک تولید کردند

معاون فرهنگی بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و خراسان رضوی و با توجه به لغو اردوهای راهیان نور و مراسم اعتکاف حدود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان بسیجی هنرستان شهید مطهری و بدیع مشهد هزینه هایی که برای این امور در نظر گرفته بودند را برای تولید ماسک و توزیع آن بین نیازمندان حاشیه شهر به کار بردند.

محمد صادق هاشمیان افزود: این دانش آموزان فعالیت خود را از ۲۴ اسفند پارسال تا امروز انجام دادند.

او با بیان اینکه ماسک‌های تولیدی جهت استریلیزه شدن و بسته‌بندی به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال می‌شوند افزود: با توجه به استقبال دیگر دانش آموزان از این اقدام، در صورتی که شرایط و مواد اولیه مهیا باشد باز هم دانش آموزان آمادگی دارند این کار خود را ادامه دهند.

ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه گذشته تا یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ سه هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند.

در این مدت تاکنون دو هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی ۷۵۹ نفر گزارش شده است.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است هم ۷۶ تن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار