مدیرکل انجمن اولیا و مربیان به پانا خبر داد:

پیگیری وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان در ایام تعطیلات

عباسپور: ۶۰۰ هزار عضو شورای انجمن اولیا و مربیان و ۱۰ هزار مدرس این انجمن پیگیر وضعیت دانش‌آموزان هستند

تهران (پانا) – مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از فعالیت 200 مرکز مشاور، 600 هزار عضو شورای انجمن اولیا و مربیان و 10 هزار مدرس این انجمن برای پیگیری وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۷۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری وضعیت آموزشی و بهداشتی دانش‌آموزان در ایام تعطیلات

نورعلی عباسپور در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات این اداره کل توسط اعضای انجمن اولیا و مربیان برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس و تعطیل نشدن آموزش دانش‌آموزان، گفت: «در این ایام و در بحث این بیماری، واقعا انجمن‌ها نقش پیشگام و بسیار مهمی داشتند. انجمن‌ها هم در تمیزکردن و ضدعفونی مدارس و هم کمک به تعطیل نشدن آموزش مدرسه نقش بسیار مهمی ایفا کردند که این موضوع تا پایان این پدیده ادامه خواهد داشت.»

او ادامه داد: «تقریبا در هر استان و شهرستان‌های مختلف در کل کشور، با روسای انجمن تماس گرفتیم و مشخص شد همکاری بسیاری خوبی با مدارس داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تا آموزس تعطیل نشود.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان از تلاش اعضای انجمن برای ایجاد زیرساخت‌های آموزش مجازی خبر داد و افزود: «در این ایام مراکز مشاوره اقدامات رایگان تلفنی به خانواده‌ها ارائه می‌دهند. ما 370 مرکز مشاوره داریم که حدود 200 مرکز در این ایام انواع مشاوره تلفنی به خانواده‌ها ارائه کردند و می‌کنند.»

عباسپور همچنین از ارائه مشاوره‌های تلفنی و مجازی توسط 10 هزار مدرس انجمن به خانواده‌ها خبر داد و گفت: «مدرسین ما اکنون در شبکه‌های استانی و ملی برنامه‌های ویژه‌ای در این ایام برای خانواده‌ها دارند تا به آن‌ها آموزش دهند که تحصیل دانش‌آموزان در خانه و نیز بهداشت آن‌ها باید چگونه باشد. مهارت‌های ماندن در مدرسه، مهارت‌های تحصیل در خانه از مهمترین موضوعات مهمی است که مدرسان ما آموزش می‌دهند.»

او با بیان اینکه اکنون در این شرایط آموزش‌ها اولیامحور شده‌اند و اولیا باید به خوبی برای تحصیل دانش‌آموزان آگاه شوند، اضافه کرد: «همه آموزش و پرورش و مسئولان در تلاش هستند که فعالیت‌ها به خوبی انجام شود. 600 هزار عضو شورای انجمن اولیا و مربیان در سراسر کشور تقسیم‌بندی شده‌اند تا هر کدام از این‌ها پیگیر مسائل درسی چند مدرسه باشند. این افراد و کارشناسان ستادی هم در ایام نوروز همچنان پیگیر هستند تا خدمات مختلف ارائه شود و آموزش مدرسه تعطیل نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار