کلانتری: سازمان محیط‌زیست دیگر مجوز تولید موتور یورو ۴ را به خودروسازان نمی‎‌دهد ‌

تهران (پانا) - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد با توجه به پیش‌بینی که در قوانین مختلف صورت گرفته از اول سال ۱۳۹۹ دیگر مجوز تولید موتور یورو ۴ در داخل کشور برای خودروها داده نمی‌شود.

کد مطلب: ۱۰۳۱۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
کلانتری: سازمان محیط‌زیست دیگر مجوز تولید موتور یورو ۴ را به خودروسازان نمی‎‌دهد ‌

به گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست، عیسی کلانتری در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ گفت: بنابراین صنایع خودروسازی از اول سال ۹۹ موظفند که استانداردهای خود را بالا ببرند و موتورهایی با استاندارد یورو ۵ بر روی خودروها نصب کنند، برای این منظور با صنایع خودرو سازی جلساتی داشتیم و به تفاهم رسیدیم.

وی افزود: امیدوارم امسال سال پر برکتی باشد، درست است که در سال ۹۸ مشکلات نسبتا زیادی را به خصوص با تحریم های ضد بشری آمریکا داشتیم اما دستاوردهای محیط زیست دستاوردهایی بود که در برنامه پیش بینی شده بود و با تلاش همکاران با حداقل خسارت ها از آن برنامه ها، سال ۹۸ را به پایان بردیم.

وی ادامه داد: سال ۹۸ از نظر بارندگی سال خوبی برای محیط زیست و حیات وحش کشور بود، با توجه به بارش هایی که تقریبا در بیشتر نقاط کشور رخ داد، حیات وحش مشکلات کم آبی را کمتر لمس کردند بنابراین با توجه به سرشماری هایی که در حیات وحش انجام شد سال خوبی را سپری کردیم.

کلانتری اظهار کرد: از نظر کاری سال نسبتا خوبی بود توانستیم با منابعی که از محل صندوق توسعه ارزی کشور پیش بینی شده بود سال خوبی را برای مهار گرد و غبار داشته باشیم، با اقداماتی که دستگاه های اجرایی، سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری ها صورت گرفت، توانستیم بخش عمده ای از گرد و غبار با منشاء داخلی را مهار کنیم و امیدواریم در سال ۹۹ هم با تصویب بودجه پیشنهادی دولت این کار ادامه یابد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: سال گذشته توانستیم حقابه تالاب‌های کشور را به رسمیت دولت و وازرت نیرو برسانیم و بر این اساس حقابه تالاب‌ها که حقابه‌های زیست محیطی است و همچنن حقابه‌های رودخانه‌ها به موازات تامین حقابه کشاورزی کشور را تصویب و تامین کنیم.

وی گفت: همچنین درباره مسائل مربوط به ارزیابی طرح های عمرانی و توسعه ای کشور توانستیم متوسط حدود سه سال دولت های قبل را به ۴۵ روز برسانیم و کمک بزرگی کنیم به توسعه تولیدات داخلی کشور تا با این کاهش زمان، تولید کنندگان دیگر سال ها منتظر تصویب ارزیابی طرح های توسعه ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست نباشند.

معاون رییس جمهوری افزود: همچنین سال خوبی برای نیروهای محیط زیست بود چون سازمان حفاظت محیط زیست و نیروهای آن از مصوبات مجلس و دولت در سنوات گذشته به دلیل نداشتن اعتبارات از محل افزایش ۵۰ درصدی فصل دهم بی بهره بودند گرچه به نوعی برای محیط بانان کشور بخشی از این افزایش را تامین کرده بودیم اما تمام نیروها شامل این مصوبه نمی شدند که با توجه به پیگیری هایی که انجام شده بود و مصوبه هیات وزیران، از اول اسفندماه سال ۱۳۹۸ احکام این افراد صادر شد و دریافتی ها از سال ۹۹ افزایش قابل ملاحظه ای خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در سال ۹۸ لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد، با توجه به اصلاحاتی که در مجلس شورای اسلامی انجام گرفته بود شورای نگهبان این اصلاحات را صحیح ندانست و با توحه به لایحه دولت مجلس شورای اسلامی دوباره اصلاحیه ای انجام داد که شورای نگهبان آنرا تصویب کرد و بر این اساس محیط بانان هم از اول سال ۹۹ همتراز نیروهای انتظامی کشور از قوانین ذیربط استفاده خواهند کرد لذا دردسر کمتری برای حفاظت از محیط زیست کشور خواهند داشت.

کلانتری گفت: در سال ۱۳۹۹ طبق پیشنهاداتی که داده شد از سوی هیات وزیران در قانون بودجه سال ۹۹ ، همکاران برای پالایش و کنترل بیشتر صنایع و بهره مندی از محل ۱ درصد جرایمی که در سنوات گذشته اخذ می شد و سازمان محیط زیست از محل این جرایم بی بهره بود، دستشان بازتر خواهد بود، قانون پیش بینی کرده که در سال ۱۳۹۹ یک سوم آن جرایم برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور تخصیص داده شود که با این کار می توانیم به محیط زیست کشور بیشتر کمک کنیم و در راه شعار خود که ۸۰ میلیون محیط بان است، از محیط زیست کشور حراست و حفاظت کنیم.

وی افزود: امیدوارم سال خوبی را برای حفظ محیط زیست کشور داشته باشیم همچنین سال خوبی باشد برای محیط زیست نسل های بعد چون ما باید پاسدار محیط زیست و حفاظت از آن برای نسل های بعد هم باشیم گرچه در سنوات گذشته از این شعار کمی فاصله داشتیم اما تمام هدف ما حفظ منابع پایه کشور، حفظ محیط زیست، هوای سالم، حفظ حیات وحش و حفظ منابع ژنتیکی برای بهره برداری نسل های آینده است. امیدوارم همچنان با ۸۰ میلیون محیط بان ایران را پایدار نگه بداریم و توسعه پایدار را در راستای حفاظت از محیط زیست همچنان ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار