رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به 684 نفر رسید

تبریز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شمار مبتلایان کرونا مثبت قطعی درآذربایجان شرقی تا به امروز به 684 نفر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: آمار مبتلایان کرونا در آذربایجان شرقی به 684 نفر رسید

محمدحسین صومی دیشب در گفت‌وگوی زنده خبری با اشاره به نرخ شیوع بیماری کرونا در شهرستان‌های آذربایجان شرقی، بیان کرد: در بررسی شدت گرفتاری به ازای جمعیت، شهرستان‌های سراب، شبستر، مرند، میانه، مراغه، هشترود، اهر، اسکو، عجب شیر، تبریز، ورزقان و آذرشهر بیشترین تعداد مبتلایان را به خود اختصاص دادند.

او گفت: تمامی شهرهای استان گرفتاراین بیماری بوده و متاسفانه برخی روستاهای آذربایجان شرقی هم وضعیت خوبی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته از مجموع 131 نفر مراجعه کننده و بیماران بستری نتیجه آزمایش 55 نفرمثبت اعلام شده و به مجموع آمار مبتلایان به این بیماری افزوده شده است و شمار مبتلایان کرونا مثبت قطعی درآذربایجان شرقی تا به امروز به 684 نفر افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه 370 نفر ازمبتلایان یعنی در حدود 55 درصد تحت مداوا قرار گرفته و ترخیص شده‌اند که از این تعداد 10 نفرشان از همکارانمان بودند که در خانه‌هایشان تحت مراقبت هستند.

صومی بیان کرد:هنوز از تیم‌های مشغول به ارایه خدمت در بیمارستان‌های استان مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداریم، اما 23 نفر از همکاران ما کرونا مثبت بوده و چهار الی پنج نفراز آنان در بیمارستان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: اگر روند فعلی ادامه دار باشد آمار و ارقامی که برای هفته دوم و سوم فروردین ماه پیش‌بینی کرده بودیم، محقق خواهد شد.

او با گلایه از تعدادی از هم استانی‌ها، بیان کرد: رفتارهای برخی از مردم استان در چهارشنبه سوری و شب عید نشان داد که خواهشهای ما بی نتیجه بوده؛ در این شرایط آب و هوایی رفتن به شهر دیگر و روستاها فقط به انتشار ویروس و افزایش بی رویه بیماران مراجعه کننده، کمک می‌کند.

صومی، در ادامه افزود: متاسفانه شرایط آب و هوایی کنونی و چند روز آینده تبریز شامل هوای معتدل و بخار مناسب، بهترین بستر برای انتشار ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزتاکید کرد: اگر می‌خواهیم سال 99، سال خوبی باشد به خودمان، خانواده، اطرافیانمان و جامعه پزشکی رحم کنیم که سختی لباس فضایی را تا هشت ساعت تحمل می‌کنند.

او در خصوص قرنطینه کردن بیان کرد: به عنوان متولی سلامت پیشنهاد قرنطینه دادم، ولی در ستاد استانی این پیشنهاد رد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار