آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور در المپیادهای علمی، کنکور و مدارس سمپاد

تهران (پانا) - گزارش ثبت‌نام و برگزاری المپیادهای علمی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اعلام شد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور در المپیادهای علمی، کنکور و مدارس سمپاد

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، فعالیت ثبت‌نام و برگزاری المپیادهای علمی در مدارس جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در رشته‌های (المپیاد ادبی، المپیاد جغرافیا، المپیاد نجوم، المپیاد ریاضی، المپیاد زیست‌شناسی، المپیاد شیمی، المپیاد فیزیک و المپیاد کامپیوتر) در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ و‌ سال تحصیلی جاری، در یک مرحله، به شرح زیر است:

در سال تحصیلی گذشته، جمعا ۲۲ نفر به ترتیب در اروپا 4 نفر، آفریقا 3 نفر، امارات ۱ نفر، ترکیه 11 نفر، سوریه1 نفر، شبه قاره 1 نفر و کویت1 نفر در المپیادهای علمی ثبت‌نام کردند و در جلسات آزمون حاضر شدند.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ اما در مرحله اول، جمعا ۲۲۷ نفر به ترتیب در امارات 125 نفر، ترکیه101 نفر، قطر 1 نفر، برای شرکت در آزمون المپیادهای علمی ثبت‌نام کرده‌اند.

کنکور سراسری در مدارس خارج از کشور

طبق پیش‌بینی‌ها، در سال ۹۹، کنکور سراسری در ۷ حوزه در مدارس خارج از کشور برگزار خواهد شد. این در حالی است که سال 98، کنکور سراسری در 23حوزه برای 448 دانش‌آموز این مدارس برگزار شد.

آمار شرکت دانش‌آموزان در آزمون مدارس سمپاد

همچنین آمار شرکت دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور در سنجش و پذیرش دبیرستان‌های دوره اول متوسطه و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت دبیرستان‌های دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان در سال تحصیلی گذشته و جاری نیز به شرح ذیل است:

آزمون مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با شرکت 53 نفر در داخل کشور و در حوزه‌های استانی برگزار شد. اما در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در بازه‌ای که برای ثبت‌نام تعیین شد، در مالزی 5 نفر، تونس1 نفر، برلین 1 نفر، تاجیکستان 1 نفر، آذربایجان 2 نفر، مسکو 1 نفر، آنکارا 1 نفر، استانبول 1 نفر، گرجستان 5 نفر، ترکمنستان 1 نفر، سوریه 9 نفر و پاکستان1 دانش‌آموز برای شرکت در آزمون پایه هفتم ثبت‌نام کرده‌اند.

برای آزمون پایه دهم نیز در تونس 1 نفر، فرانسه 1 نفر، انگلستان 1 نفر، امارات 3 نفر، مسکو 2 نفر، آنکارا 2 نفر، تاجیکستان 2 نفر، ترکمنستان ۱ نفر، گرجستان1 نفر و سوریه نیز ۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و حوزه‌بندی شده‌اند.

گفتنی است سنجش پایه هفتم دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ به صورت همزمان و نیز آزمون ورودی پایه دهم برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور ساعت ۱۴ همین روز برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند کارت ورود به جلسه را ۵ روز قبل از این تاریخ برگزاری آزمون از طریق سامانه azmoon.medu.ir دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار