جهانگیری: وضعیت کالاهای اساسی بسیار خوب است

تهران (پانا) - معاون اول رییس جمهور: وضعیت کالا‌های اساسی در کشور بسیار خوب و مناسب است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: وضعیت کالاهای اساسی بسیار خوب است

اسحاق جهانگیری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه وضعیت کالا‌های اساسی در کشور بسیار خوب و مناسب است از مردم خواست به هیچ وجه نگران تامین کالا‌های اساسی نباشند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اوضاع مناسب کالا‌های اساسی در کشور گفت: کالا‌های اساسی فقط چند قلم کالای ضروری که با ارز ۴۲۰۰ تومان تهیه می‌شود نیست هرچند آن بخش اصلی کار ماست.
وی افزود: در شرایط سال ۹۸، ۱۴/۸ میلیارد دلار ارز به تامین کالا‌های اساسی تخصیص داده و بیش از ۲۳ میلیون تن کالا‌های اساسی وارد کشور شد همچنین میلیون‌ها تن کالای اساسی براساس پیش بینی‌های شورای عالی امنیت ملی در انبار‌های کشور تامین شد.
آقای جهانگیری اضافه کرد: برخی کالا‌ها را تا شش ماه به صورت ذخیره نگهداری می‌کنیم و ذخایرمان براساس مصوبات شورای عالی امنیت ملی تقریبا در همه اقلام که من هر روز آن راکنترل می‌کنم بسیار مطلوب است.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: مردم باید در مرحله اول از فراوانی کالا‌ها در کشور اطمینان داشته باشند و تامین کالا‌هایی که در این مقطع بسیار ضروری بوده همانند شوینده‌ها و ماسک، مورد توجه قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه قبول داریم در روز‌های اول شیوع این ویروس، اشکالات و کمبود‌هایی داشتیم و مردم اذیت شدند گفت: روز گذشته مطمئن شدم که جریان واردات ماسک و لوازم ضدعفونی به سرعت راه افتاده است و اولین محموله‌ای که روز گذشته وارد فرودگاه امام خمینی شد از زمان ثبت سفارش تا ورود آن به فرودگاه تنها ۴۸ ساعت طول کشید.
اقای جهانگیری افزود: اینکه تخصیص ارز و تهیه و سفارش و واردات یک کالای خارجی با این سرعت انجام شود کار بسیار مهمی است و از این پس نیز یک روز در میان این کالا‌ها وارد کشور می‌شود و ما در روز‌های آینده وضعیت بهتری در زمینه تامین این کالا‌ها خواهیم داشت.
وی همچنین درباره تامین شوینده‌ها و تولید آن در داخل نیز گفت: تنها در این یک ماهه اسفند بیش از دو برابر و در برخی موارد نیز بیش از ۵ برابر تولید این اقلام افزایش یافته است.
معاون اول رییس جمهور همچنین بار دیگر تاکید کرد: مردم به هیچ وجه نگران تامین کالا‌های اساسی در کشور نباشند
وی افزود: بازرسی‌های ما برای کنترل قیمت‌ها فعال خواهد بود و ۴ هزار و ۴۰۰ بازرس اصناف، دولت و سازمان تعزیرات فعال خواهند بود و امیدوارم با افزایش فعالیت بازرسی بتوانیم جلوی اجحاف را بگیریم.
وی همچنین خواستار همراهی مردم و بخش‌های مختلف اقتصادی برای گذر از این وضعیت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار