درب مساجد و بقاع متبرکه مازندران بسته شد

حیدری: اذان‌های‌ یومیه باید مرتب از مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان پخش شود

ساری (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درب تمامی مساجد و بقاع متبرکه استان تا اطلاع ثانوی بسته است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
درب مساجد و بقاع متبرکه مازندران بسته شد

در حالی‌که شیوع ویروس کرونا در ابتدا توزیع غذای نذری را در اماکن مذهبی ممنوع کرد و سپس برای حفظ سلامت زائران و مسافران، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اعلام کرد که مراسم تحویل سال جدید در بقاع متبرکه استان برگزار نمی‌شود، گفته شد که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برای ایام سال جدید برنامه‌ای برای پذیرش و اسکان زائران و مسافران در زائرسرای امامزادگان وجود ندارد.

به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، امروز حجت الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور به ویژه استان مازندران درب تمامی اماکن مذهبی تا اطلاع ثانوی بسته است و از پذیرش مسافران و زائران در امامزادگان معذور هستیم.

او از مردم خواست در خانه‌های خود ادعیه بخوانیم و از خدای متعال بخواهیم که بیماری و ویروس کرونا زودتر از کشورمان مرتفع شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: «زائران و علاقه‌مندان به خاندان اهل‌بیت پس از برطرف شدن این بیماری می توانند با حضور در بقاع متبرکه حظ معنوی را در کنار امامزادگان داشته باشند.»

حیدری گفت: «در بعضی از زیارت‌نامه‌های ائمه معصومین از جمله حضرت محمد صلّی الله علیه و آله و سلّم زیارت از راه بعید داریم که شهروندان عزیز بعد از نماز مانند سلام دادن به امام حسین(ع)، امام رضا(ع) و حضرت صاحب الزمان(عج) می‌توانند با قرائت قرآن و دعا برای مسلمانان حظ معنوی را داشته باشند.»

او با اشاره به بسته بودن درب مساجد، تأکید کرد که اذان‌های‌ یومیه به‌صورت مرتب باید از مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان پخش شود.

مازندران یک هزار و ۲۲۲ امامزاده واحب التعظیم و از نظر تعداد امامزادگان رتبه دوم را در کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار