معاونت تربیت بدنی وسلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز خبر داد

تهیه و توزیع کتاب راهنمای خودمراقبتی برای سفیران سلامت

تهران (پانا) - معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز کتاب راهنمای خودمراقبتی را برای دانش‌آموزان، "سفیران سلامت" تهیه و توزیع کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
تهیه و توزیع کتاب راهنمای خودمراقبتی برای سفیران سلامت

به گزارش معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، فرشید علیزاده معاون تربیت بدنی و سلامت ازتهیه و توزیع 13000جلد کتاب راهنمای خود مراقبتی برای سفیران سلامت دانش‌آموزی خبر داد.

علیزاده گفت: در راستای توانمند سازی و آموزش دانش‌آموزان عضو برنامه سفیران سلامت مدارس استان توسط مراقبین سلامت این محتوای آموزشی با همکاری دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده است. آشنایی با تغذیه سالم، اهمیت ورزش در سلامتی، توجه به بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر، نحوه شستشوی صحیح دست‌ها، حفاظت از محیط زیست، پیشگیری از حوادث، بهداشت دهان و دندان، آموزش مهارت‌های زندگی و سلامت روان، از عمده سر فصل‌های آموزشی این کتاب‌ها است که به تفکیک دوره‌های تحصیلی تهیه شده است.

او افزود: در برنامه سفیران سلامت دانش‌آموزی، سفیران سلامت از طریق دریافت آموزش‌های لازم، آموخته‌های خود را از طریق آموزش همسالان به دوستان خود انتقال داده و در ترویج مفاهیم سلامت و بهداشت در مدارس و خانواده و جامعه فعالیت می‌کنند.

گفتنی است در همین راستا و پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ویروس فرشید علیزاده در خطاب به دانشآموزان استان عنوان کرد در گذشته به عنوان همیار پلیس نقش مهمی در آگاهی بخشی به جامعه و خانواده خود داشته‌اید. امروز هم به عنوان سفیران سلامت مسئولیت مهمی بر دوش شما گذاشته است که با شرکت فعال و حضور در پویش ملی "هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت" همراه با شعار# نه به سفر# نه به دید و بازدید# ودر خانه بمانیم # توان خود را در مهار، کنترل و شکست زنجیره انتقال بیماری کرونا ویروس به نمایش بگذارید.

استان البرز 68000 سفیر سلامت دانش‌آموزی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار