کسب رتبه اول ماسال در پوشش کامل اجرای طرح ملی غربالگری

رشت (پانا) - نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت ماسال در پوشش صد در صدی طرح ملی غربالگری مقام نخست گیلان را دارد که نشان از پای کار بودن تمامی اعضای ستاد مبارزه با کرونا و همراهی و مشارکت مردم این شهرستان دارد .

کد مطلب: ۱۰۳۱۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول ماسال در پوشش کامل اجرای طرح ملی غربالگری

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محمدحسین قربانی در نشست بررسی وضعیت درمانی ماسال از پرداخت کامل مطالبات بیمه سلامت بیمارستان ها خبر داد و افزود: با پیگیری های دکتر نوبخت، در راستای حل مشکلات بیمارستان ها مطالبات بیمه سلامت بیمارستان ها تا پایان سال ۹۷ به صورت کامل پرداخت خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: درخواست قرنطینه کامل گیلان را داشتیم، اما رییس جمهور و شورای امنیت ملی با آن موافقت نکردند.
قربانی در ادامه خواستار افزایش ساعت فعالیت تمامی داروخانه های ماسال شد و گفت: تنها یک داروخانه شبانه روزی در ماسال وجود دارد، سایر داروخانه های شهرستان ماسال باید براساس ابلاغ فرماندار تا پایان بحران کرونا تا ساعت ۱۲ شب باز باشند .
قربانی افزود: تعداد قابل توجهی آمبولانس از ۲۰۰ آمبولانس جدید تعلق گرفته به وزارت بهداشت، به گیلان اختصاص پیدا خواهد کرد و از این میان حداقل یک آمبولانس را به بیمارستان ماسال اختصاص می دهیم.
نماینده وزیر بهداشت در گیلان در ادامه افزود: پرستاران و پزشکان مختص به یک بیمارستان خاص نیستند، بلکه پرستار و پزشک کل استان هستند و جایی که دانشگاه علوم پزشکی تعیین کند باید خدمت کنند.

وی افزود: بیمارستان ماسال جزو مرکز درمانی هدف نبوده و به همین دلیل پرستاران به سایر شهرها منتقل شدند که با توجه به تجهیزات و امکانات جدیدی که به بیمارستان اختصاص خواهیم داد امیدواریم ماسال به عنوان مرکز هدف شناخته شود که در این صورت افراد شاغل در بیمارستان رسالت در ماسال باقی خواهند ماند .
فرماندار ماسال در ادامه این جلسه خواستار تجهیز امکانات پزشکی و درمانی شد و اظهار کرد: بیمارستان ماسال نیازمند تجهیزات پزشکی مانند ونتیلاتور دستگاه آی سی یو، آمبولانس مخصوص انتقال، دستگاه اکسیژن و تجهیزات حفاظتی است.
وحید پورحضرت نیز، با قدردانی از مشارکت مردم و تمامی عوامل ستاد مبارزه با ویروس کرونا و به ویژه خیرین افزود: کمبود نیروی انسانی به خصوص پزشکان متخصص از نیازهای مبرم است که امیدواریم از سهمیه جذب نیروهای جدید در بخش پرستاران دغدغه شهرستان کاهش یابد.
پورحضرت در ادامه تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه در ورودی شهر و برپایی مقرّ تب‌سنجی، تداوم خواهد داشت تا افراد ناقل ویروس مورد شناسایی قرار می گیرند.
شهرستان ماسال با دارا بودن ۵۳هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در ۴۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار