دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: ۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: دکتر سعید کشمیری بیان داشت : تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز سه‌شنبه ۲۷ اسفندماه ۴۲ نفر است.
کشمیری گفت : از چهار بیمار جدیدی که جواب آزمایش آن‌ها مثبت اعلام‌شده است، یکی از آنان خانم ۳۶ ساله پرستار شاغل بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و قرنطینه خانگی بوده و از حال عمومی خوبی برخوردار است.
وی تصریح کرد: دو بیمار دیگر نیز خانم ۴۵ ساله ساکن گناوه و آقایی ۴۰ ساله راننده خطی ساکن گناوه هستند که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و قرنطینه خانگی بوده و از حال عمومی خوبی برخوردار هستند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه آمار فوتی‌های کرونا در استان بوشهر تا الآن به سه نفر رسیده است بیان کرد: متأسفانه یک بیمار خانم ۷۷ ساله ساکن شهرستان گناوه نیز که جواب نمونه آزمایش وی مثبت اعلام شد ،وی دارای بیماری زمینه‌ای بوده که فوت کرده است، تا الآن نیز برای تدفین وی منتظر جواب نمونه آزمایش بوده‌ایم.
دکتر کشمیری بابیان اینکه تا امروز ۵۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان تاکنون ۳۰ نفر از آنان با حال عمومی خوب ترخیص شده و در قرنطینه خانگی هستند و هفت نفر دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، گفت: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند، دور همی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.
وی تصریح کرد: از بازاریان استان بوشهر که در سه هفته گذشته خودجوش بازار را تعطیل کرده بودند و تنها فروشگاه‌های ضروری باز بودند سپاسگزارم و از تمامی بازاریان خواهش می‌کنم که همچنان به این تعطیلی ادامه دهند.
دکتر کشمیری بیان کرد: از بازاریان درخواست می‌کنیم که در این مبارزه بی‌امان در پیشگیری از گسترش این ویروس کادر بهداشتی درمانی را همراهی کنند و به دنبال مصوبه نباشند، زیرا بالاترین مصوبه همان تصمیم بازاریان برای کمک به سلامت مردم است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: در تجمع نگرانی‌هایی وجود دارد، تجمع موجب شعله‌ور شدن کرونا است و اگر این بیماری گسترش پیدا کنند ممکن است قابل جبران نباشد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: مردم از خانه خارج نشوند و در بازار تجمع نکنند، بازاریان به پویش در خانه می‌مانیم کمک کنند، زیرا اقتصاد سال‌های دیگر وجود دارد اما اگر دو هفته دیگر دوست و نزدیکانمان در کنار ما نباشند دیگر قابل جبران نیست.
دکتر کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه Salamat.Gov.Ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، خواهشمندم نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار