دانش‌آموزان در روزهای تعطیلات کرونایی چگونه در خانه ورزش کنند + تصاویر

تهران (پانا) - در ایام تعطیلات مدارس، دانش‌آموزان می‌توانند با حرکاتی ساده در محیط خانه ورزش کنند، ورزشهایی همچون دراز و نشست یا حرکات کششی با همراهی والدین.

کد مطلب: ۱۰۳۱۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان در روزهای تعطیلات کرونایی چگونه در خانه ورزش کنند + تصاویر
به گزارش تسنیم، در این ایام که ماندن در خانه یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است، یکی از دغدغه‌های جدی خانواده‌ها سرگرم کردن کودکان و نوجوانان در محیط خانه است.

بحث تحرک و فعالیت بدنی دانش‌آموزان در روزهای تعطیلات کرونایی که بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند یکی از مواردی است که کارشناسان تربیت بدنی توصیه می کنند باید مورد توجه والدین باشد تا سلامت آنها تحت الشعاع قرار نگیرد.

البته معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از ارائه زنگ تربیت بدنی در میان برنامه‌های آموزش دروس دانش‌آموزان در شبکه آموزش سیما خبر می‌دهد که نرمش‌های ساده با قابلیت تمرین در خانه را آموزش می‌دهد.

حسین بابویی؛ رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی درباره ورزش دانش‌آموزان در خانه اظهار کرد: درس تربیت بدنی در ایام تعطیلات مدارس مورد توجه است و سیستم ایمنی بدن دانش‌آموزان با ورزش باید تقویت شود و حالا که اعضای خانواده در خانه هستند باید به فعالیت‌های بدنی و ورزش اعضای خانواده در کنار هم توجه کرد.

وی افزود: طراحی فعالیت‌های ورزشی به گونه‌ای است که افراد بتوانند در خانه ورزش کنند. فعالیت‌هایی که در خانه می‌توان انجام داد مختلفند از جمله دراز و نشست، حرکات انعطافی و دوهای درجای نرم بر روی پنجه و کف پا یا بازی با توپ.

دانش‌آموزان , ویروس کرونا , تعطیلی مدارس ,

همچنین نرگس تقی زاده مقدم نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی درباره ورزش دانش‌آموزان در خانه اظهار کرد: دانش‌آموزان باید حتما در خانه بمانند و سیستم ایمنی خود را با استفاده از خواب و استراحت کافی، تغذیه مناسب و فعالیت ورزشی تقویت کنند.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که آموزش تعطیل نیست برهین اساس درس تربیت بدنی نیز نیست تعطیل نیست و معلمان تربیت بدنی در کنار سایر معلمان به صورت خودجوش وارد عرصه شدند.

دانش‌آموزان , ویروس کرونا , تعطیلی مدارس ,

خانه‌های پویا برای دانش‌آموزان

نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: معلمان تربیت بدنی، فعالیت‌های ورزشی را که می‌توان در خانه انجام داد به صورت فیلم تهیه کرده و در فضای مجازی بارگذاری می‌کنند، هم اکنون معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که برای سبک زندگی فعال دانش آموزان تلاش می‌کند به دنبال ایجاد طرح خانه‌های پویا است.

دانش‌آموزان , ویروس کرونا , تعطیلی مدارس ,

تقی زاده مقدم ادامه داد: تهیه فیلم‌های آموزشی معلمان تربیت بدنی با استفاده از وسایل موجود درخانه و ارائه نرمش‌هایی که در فضای خانه امکان پذیر است از جمله اهداف مدنظر است ، معلمان تربیت بدنی دانش آموزان را به سبک زندگی فعال هدایت می‌کنند و هم اکنون که در خانه هستند برای اینکه کم تحرک نشوند باید برنامه‌ها را جدی بگیرند.

چگونه از فضای خانه برای ورزش استفاده کنیم؟

وی ادامه داد: در فرصتی که هم اکنون خانواده در کنار هم هستند می‌توان از فضای خانه برای ورزش استفاده کرد و نرمش‌هایی که ارائه می‌شود با توجه به حریم خانه و رعایت حال همسایه‌ها است. از سوی دیگر می‌توان دکوراسیون خانه را تغییر داد تا فضای بیشتری برای نرمش‌های سبک یا حتی پیاده روی ساده وجود داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی متذکر شد: هم اکنون فیلم‌های نرمش دانش آموزی در بین مباحث درسی ارائه شده از طریق شبکه آموزش پخش می‌شود و دانش آموزان آن را جدی بگیرند همچنین معلمان تربیت بدنی در فضای مجازی فیلم‌هایی را به اشتراک می‌گذارند.

تقی زاده مقدم مطرح کرد: هم اکنون با اینکه مسابقات ورزش دانش‌آموزی تعطیل است اما هدف ما ارتقای سطح سلامت جسمی دانش‌آموزان است و از سفیران المپیک یعنی دانش آموزان قهرمان در ورزش دانش آموزی خواستیم در این رابطه همراه ما باشند و به سفیران سلامت تبدیل شده‌اند.

وی گفت: پویشی در معاونت تربیت بدنی و سلامت به عنوان سفیران سلامت با شعار "نه به سفر بروید و نه بازدید عید در خانه سالم می‌مانیم" شکل گرفته است و دانش آموزان در این پویش به سه شرط شستشوی مداوم دست‌ها، گرفتن دهان و بینی هنگام سرفه و عطسه وعدم دست دادن و روبوسی شرکت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار