آغاز طرح ملی پایش و غربالگری کووید19 در 13 استان از سوی هلال احمر

تهران (پانا) - سرپرست جمعیت هلال‌احمر از آغاز رسمی طرح پایش وغربالگری کووید19 در مبادی خروجی استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح ملی پایش و غربالگری کووید19 در 13 استان از سوی هلال احمر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال احمر، کریم همتی امروز سه شنبه 27 اسفندماه پس از بازدید از پست پایش و غربالگری جمعیت هلال احمر استان تهران در عوارضی تهران - قم گفت: طرح پایش وغربالگری کووید19 در مبادی خروجی استان‌های تهران، قزوین، خراسان رضوی، گیلان، گلستان، مازندران، قم، مرکزی، اصفهان، سمنان، همدان، البرز و لرستان به صورت رسمی آغاز شد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در اجرا و برگزاری این طرح ملی با بهره گیری از 500 تیم 4 نفره با آمبولانس آماده و تجهیزات کامل در کنار پلیس، دانشگاه علوم پزشکی و راهداری در این پست ها حضوری فعال و تاثیر گذار دارد.

به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر، این تیم ها به صورت هماهنگی وظیفه غربالگری و تب سنجی را بر عهده دارند و از خروج و ادامه تردد موارد مشکوک به کرونا جلوگیری می کنند و این افراد به مدت 14روز به قرنطینه منتقل می شوند.

وی با اشاره به اجرای همه ساله طرح امداد و نجات نوروزی، اضافه کرد: هر سال در این ایام نیروهای امدادرسان هلال احمر با آغاز طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر در خدمت مردم و مسافران نوروزی بودند، اما امسال با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور در طرح ملی پایش و غربالگری کووید 19 توسط هلال احمر در مبادی خروجی 13 استان در خدمت مردم هستیم.

همتی تاکید کرد: تلاش می کنیم عوارض بیماری، تعداد مبتلایان و تعداد مرگ و میر را به کم ترین مقدار ممکن برسانیم و این مهم فقط با همکاری و همدلی مردم با نیروهای امدادی محقق خواهد شد و آرزو می کنیم که مردم سربلند، سرافراز، مهربان و مهرورز ایران، سالی سرشار از خیر و برکت را آغاز کنند و بدانند که نیروهای امدادرسان هلال احمر تا کنترل نهایی این بیماری در کنار مردم هستند تا گامی در کنترل بیماری و شکستن حلقه انتقال این بیماری بردارند.

وی از تمامی هموطنان خواست تا از انجام سفرهای غیر ضروری خودداری و اجتناب کنند، زیرا این روزها شرایط خاصی به خاطر بیماری کرونا در کشور حاکم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار