توصیه‌های معاونت آموزش ابتدایی به دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس و نوروز

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای به استان‌های کشور، مواردی را در ارائه خدمات آموزشی غیرحضوری به دانش‌آموزان برای نظارت و اطمینان از اثربخشی فعالیت‌های انجام شده در ایام تعطیلی مدارس و ایام نوروز 1399 یادآوری کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های معاونت آموزش ابتدایی  به دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس و نوروز

به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
«ضمن سپاس و تقدیر از تلاش‌های ارزنده جنابعالی وهمکاران آن استان در پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا وایجاد بستر به منظور ارائه خدمات آموزشی غیرحضوری به دانش‌آموزان، به منظور نظارت و اطمینان از اثربخشی فعالیت‌های انجام شده در ایام تعطیلی مدارس و ایام نوروز1399 موارد زیر جهت اطلاع واقدام لازم ارسال می شود:

محور فعالیت یادگیری دانش‌آموزان در ایام نوروز عید و داستان وبرابر اطلاعیه قبلی با محوریت کتاب‌خوانی (داستان‌خوانی، داستان‌نویسی، داستان‌گویی) این فعالیت در ایام نوروز انجام خواهد شد. لذا باتوجه به تجربه فعلی در این ایام، دانش‌آموزان می‌توانند در خصوص اقدامات بهداشت فردی واجتماعی،تجربه‌های خانه ماندن وروزهای دور بودن از مدرسه ومعلمان ودوستان خود احساسات، عقاید انتقادی، وخواسته‌های خود را در چارچوب تعیین شده در فعالیت عیدوداستان ارائه کنند.

با توجه به ارائه آموزش‌های غیرحضوری از شبکه آموزش، معلمان عزیز در راستای مطالب ارائه شده تنها تکالیف مهارت‌محوری که از طریق تدریس شبکه آموزش ارائه خواهد شد را برای دانش‌آموزان پیگیری نموده ومدیران ومعلمان از ارائه هرگونه تکلیف دیگری در قالب پیک‌های آموزشی در ایام عید خوداری کنند.

مدیران واحدهای آموزشی جهت رصد فعالیت‌های آموزشی ارائه شده توسط معلمان، به طور مستمر بر عملکرد ومحتواهای ارائه شده در کانال‌های مجازی بر اساس بودجه بندی دروس اقدام کنند.

معلمان هر پایه می‌بایست به طرق مختلف اطمینان حاصل نمایندکه دانش آموزان آنان از طریق رسانه ملی آموزش های مربوطه را دریافت می کنند.

با توجه به اینکه موقعیت یادگیری از کلاس درس به منازل دانش آموزان منتقل شده لازم است با آموزش واطلاع رسانی مناسب به اولیاء، مشارکت آنان در فرایند یاددهی و یادگیری فرزندانشان جلب شود.

لازم است با تشکیل ستاد علمی متشکل از سرگروه‌های درسی،اعضای گروه‌های آموزشی وکارشناسان مجرب فناوری در معاونت آموزش ابتدایی استان‌ها و مناطق، نسبت به برنامه ریزی و رصد علمی و نظارت بر عملکرد معلمان اقدام شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار