خطر رکود آمریکا بیشتر از همیشه است

تهران (پانا) - شیوع ویروس کرونا تنش زیادی را بر اقتصاد آمریکا وارد کرده و احتمال به رکود کشیده شدن اقتصاد این کشور به بیشترین حد ممکن رسیده است.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
خطر رکود آمریکا بیشتر از همیشه است

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که شیوع ویروس کرونا تنش زیادی را بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است، احتمال به رکود کشیده شدن اقتصاد این کشور به بیشترین حد ممکن رسیده است.

این خبر بدی برای کارکنان آمریکایی است؛ میلیون‌ها نفر با شروع رکود شغل خود را از دست خواهند داد. به ویژه گروهی از این کارکنان که حقوق آنها به کلی قطع خواهد شد، چنین اتفاقی ویران‌کننده خواهد بود.

ترک‌هایی روی بدنه اقتصاد آمریکا دیده می‌شوند، کارفرمایان شرکت‌های کوچک با مشکلاتی در زنجیره تأمین خود مواجه شده و فروش خود را از دست داده‌اند. شرکت‌های بزرگ نفت و گاز با سقوط قیمت نفت برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را کاهش داده و از پرداخت سود به سهام خود صرف‌نظر کرده‌اند. مصرف کنندگان آمریکایی خریدهای خود را کاهش داده و هزینه‌های روتین روزانه خود را کمتر کرده‌اند.

متخصصان بانک ملی اول اوهاما نبراسکا می‌گویند: بسیاری از کارگران آمریکا پشتوانه مالی لازم برای تحمل اخراج را ندارند. زندگی روزانه ۵۳ درصد از بزرگسالان آمریکا امسال به حقوق ماه به ماه آنها وابستگی کامل دارد و صندوق پس‌انداز اضطراری‌ای برای تأمین ۳ ماه زندگی خود را ندارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار