مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خبر داد؛

تزریق ۱۴۲۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا

تهران (پانا) - مدیرعامل بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح از پرداخت یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال به عنوان پیش‌پرداخت به این مراکز به منظور تقویت ارائه خدمات مراکز درمانی نیروهای مسلح جهت مدیریت بحران مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تزریق ۱۴۲۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت دفاع، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح برابر تدابیر ابلاغی ستادکل نیروهای مسلح به منظور تقویت ارائه خدمات مراکز درمانی نیروهای مسلح جهت مدیریت بحران مقابله با ویروس کرونا، مبلغ ۱۴۲۰ میلیارد ریال در اسفندماه ۱۳۹۸ به عنوان پیش‌پرداخت به این مراکز پرداخت کرد.

امیر نوروزی مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح روز سه‌شنبه باتشریح اقدامات این سازمان در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهارداشت: این سازمان قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، در گام نخست با گسترش خدمات غیرحضوری و تغییرات در نحوه ارائه خدمات از مراجعات و تجمع جامعه هدف خود پیشگیری به عمل آورد که این اقدام به سرعت در سایر ادارات دولتی نیز به اجرا درآمد.
مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: با افزایش مدت زمان اعتبار دفترچه‌های درمانی و پرونده‌های بیماران ویژه؛ تعویض تلفنی دفترچه‌های درمانی در کل کشور؛ افزایش مهلت زمان پذیرش اسناد درمانی سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹ با امکان تجویز توسط تمامی پزشکان، موجبات کاهش مراجعات بیمه‌شدگان به دفاتر خدماتی در سراسر کشور فراهم شده است.

نوروزی افزود: همچنین افزایش سقف ریالی تأیید داروهای عادی در داروخانه‌های برخط از مبلغ ۶ میلیون ریال به مبلغ ۱۰ میلیون ریال؛ افزایش سقف ریالی تأیید داروهای خاص در داروخانه‌های برخط از مبلغ ۲۵ میلیون ریال به مبلغ ۳۰ میلیون ریال؛ تمدید سیستمی اعتبار گواهی تحصیلی دانشگاهی برای فرزندان ذکور و پذیرش خدمات سی تی اسکن ریه با امکان تجویز توسط تمامی پزشکان، موجبات کاهش مراجعات بیمه‌شدگان به دفاتر خدماتی در سراسر کشور فراهم شده است.
وی با اشاره به حساسیت این سازمان درخصوص مادران باردار، افزود: مادران باردار به دلیل اینکه جزو قشر پر ریسک محسوب می‌شوند، درصورت مراجعه به بیمارستان‌های نظامی و عدم امکان بستری، می‌توانند به سایر مراکز طرف قرارداد با ساخد مراجعه کرده و ضمن بستری زایمان در این مراکز، تا آخر اردیبهشت ۱۳۹۹ تمامی هزینه‌های بستری زایمان آنها با فرانشیز صفر محاسبه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح ضمن تقدیر از تمامی جهادگردان عرصه سلامت کشور تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیداتی که صورت گرفته است، همه مطالبات مراکز درمانی نظامی و داروخانه‌ها و ویزیت تمامی پزشکان عزیز به روز، پرداخت شده و مطالبات سایر مراکز اعم از خصوصی و دانشگاه‌ها نیز تا پایان مهرماه ۹۸ پرداخت شده است.
نوروزی اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیمه‌شدگان را از دیگر اولویت‌های مهم این سازمان دانست و افزود: تعداد ۴۶ نوع مختلف پوستر آموزشی و پمفلت و نیز ابلاغیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه‌های پیشگیری و آگاه‌سازی به منظور آشنایی با این ویروس جهت اطلاع‌رسانی بیمه‌شدگان به ادارات استانی ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار