افزایش شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در اردبیل به 184 نفر، فوتی ها 20 نفر

اردبیل (پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل به 184 نفر رسید و متاسفانه تاکنون 20نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در اردبیل به 184 نفر، فوتی ها 20 نفر

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، محمدرضا رضایی‌بنا، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان اردبیل به 184 نفر رسید و متاسفانه تاکنون 20 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.
او افزود: در حال حاضر 300 نفر به علت ابتلا ی قطعی و یا احتمالی به ویروس کرونا، در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و شاهد شیب صعودی ابتلا هستیم و در 24 ساعت گذشته 60 بیمار جدید بستری شده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با هشدار به خانواده ها و اهالی استان درباره مصرف خوراکی الکل، افزود: متاسفانه در روزهای گذشته بیش از دویست نفر از اهالی استان به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف خوراکی الکل به بیمارستانهای استان مراجعه کرده اند که 52 نفر از آنها در حالت وخیم در بخشهای دیالیز و مراقبتهای ویژه نگهداری می شوند و 19 نفر جان خود را از دست داده اند.
رضایی تصریح کرد: بحران بیماری کرونا در استان اردبیل بسیار جدی و اضطراری است و قطعا در روزهای آینده تعداد مبتلایان به ویروس افزایش خواهد یافت، بنابراین از مردم شریف ایران خواهش می کنیم به هیچ عنوان به استان اردبیل سفر نکنند و اهالی استان هم دو هفته در خانه مانده و از خریدها و دید و بازدیدهای نوروزی صرف نظر کنند.
او بر لزوم در خانه ماندن مردم و پرهیز از هر گونه سفر، شستن مداوم دستها با آب و صابون، استفاده از دستکش، حضور نیافتن در اجتماعات و رعایت فاصله از افراد مشکوک، خودداری از انجام خریدها و دید و بازدیدهای نوروزی و استفاده نکردن از اسکناس و رعایت فاصله افراد از یکدیگر تاکید کرد.

در عین حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم در پی فعالیتهای مستمر، نظارت و حضور میدانی در مراکز درمانی از اواخر هفته قبل به علت احساس تب و کسالت و بی حالی، تست کرونا دادند که نتیجه تست مثبت اعلام شد.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در حال حاضر وضع عمومی قدرت اخوان اکبری خوب بوده و تحت درمان و استراحت در منزل هستند و تا چند روز آتی مجددا در عرصه خدمت رسانی در حوزه سلامت استان انجام وظیفه خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار