اینجا هیچکس در خیابان‌ها پرسه نمی‌زند

تهران (پانا) - به‌‌گفته یک دانشجوی ایرانی دانشگاه میلان ایتالیا که در قرنطینه به سر می‌برد این روزها افراد کمی در سطح شهر و در خیابان‌های ایتالیا مشاهده می‌شوند و مردم قوانین مربوط به قرنطینه را به خوبی رعایت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اینجا هیچکس در خیابان‌ها پرسه نمی‌زند

به‌گزارش ایسنا، این دانشجوی دانشگاه میلان ایتالیا با اشاره به شیوع کرونا در این کشور گفت: روزهای نخستی که خبر ثبت مورد مثبت کرونا در ایتالیا منتشر شده بود مردم ایتالیا چندان موضوع را جدی نگرفته بودند اما زمانی که آمار ابتلا بالاتر رفت و تعداد فوتی‌ها هم افزایش یافت دولت ایتالیا، دانشگاه‌ها و مدارس را ابتدا به مدت یک هفته تعطیل کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ساعات کاری ادارات هم کاهش یافت و کارمندان تا ساعت یک در محل کار خود حاضر بودند.

این دانشجو خاطرنشان کرد: با وخیم‌تر شدن اوضاع تمام برنامه‌های دانشگاهی معلق شد و دانشجوها از رفتن به کلاس‌های درسی و انجام پروژه‌های دانشجویی منع شدند.

محل شیوع ناحیه قرمز اعلام و قرنطینه شد

وی با بیان اینکه بعد از دو هفته وخیم شدن اوضاع ادامه داشت گفت: چون بیشتر آمار ابتلا مربوط به شهرهای اطراف میلان بود دولت استان لمباردیا را ناحیه قرمز اعلام و عنوان کرد که کسی حق ورود و خروج از میلان را ندارد.

این دانشجوی ایرانی دانشگاه میلان ایتالیا ادامه داد: با وجود این اقدامات پس از سه هفته اعلام شد که این محدودیت‌ها برای کل کشور ایتالیا در نظر گرفته شده و هیچ کس حق خروج از منزل را ندارد.

هر کس از خانه خارج شود ۲۰۰ یورو جریمه خواهد شد/فقط خرید دارو و غذا مجاز است

وی افزود: به جز پلیس‌ها و کارکنان نهادهای درمانی و خدماتی، کارکنان سایر مشاغل تعطیل و ملزم شدند تا در خانه بمانند و اعلام شد پرسه زدن غیرضروری در خیابان‌ها توسط پلیس با جریمه ۲۰۰ یورویی مواجه خواهد شد.

این دانشجوی ایرانی با بیان اینکه در حال‌حاضر فقط سوپرمارکت‌ها و داروخانه‌ها فعال هستند، گفت: نیروهای انتظامی در سطح شهر حضور دارند و رفت و آمدها را بررسی می‌کنند و اگر کسی جز برای خرید مواد غذایی و دارو در شهر تردد کند جریمه خواهد شد، این جریمه شامل عدم رعایت فاصله یک متر هم می‌شود.

وی در ادامه افزود: ما تا سوم آوریل (۱۵ فروردین) باید در قرنطینه باشیم تا پس از آن مشخص شود وضعیت چگونه ادامه خواهد داشت.

واقعا هیچکس از خانه خارج نمی‌شود

این دانشجوی دانشگاه میلان ایتالیا خاطرنشان کرد: واقعاً در این شرایط کسی از خانه خارج نمی‌شود، در طول این مدت من فقط یک بار برای خرید خارج شدم و در سطح شهر و در وسایل حمل و نقل عمومی افراد کمی را مشاهده کردم که برای خرید مواد غذایی یا دارو بیرون بودند.

وی افزود: مردم به قوانینی که در این شرایط وضع شده پایبند هستند مخصوصاً اینکه پلیس در سطح شهر حضور دارد و جریمه هم برای نقض قوانین در نظر گرفته شده است.

مردم هر چیزی را برای شاد بودن بهانه می‌کنند

وی در خصوص وضعیت دانشجویان در این روزها هم گفت: ما در خوابگاه زندگی می‌کنیم و به دلیل حضور دوستان فشار قرنطینه را آن چنان احساس نمی‌کنیم اما مردم ایتالیا هم در این روزها هر چیزی را برای شادی بهانه می‌کنند مثلاً اینکه هر روز ساعت شش عصر کنار پنجره آواز می‌خوانند و ساعت ۹ شب هم به وسیله نور گوشی صحنه‌های زیبایی ایجاد می‌کنند.

کلاس‌های دانشگاه‌ها به صورت آنلاین برقرار است

این دانشجوی دانشگاه میلان ادامه داد: دانشگاه در حال حاضر تمام نیازهای خوراکی ما را به صورت رایگان تأمین می‌کند و در خوابگاه تحویل می‌دهد تا ناچار به خروج از خوابگاه نشویم.

وی افزود: تمامی کلاس‌های دانشگاه به صورت آنلاین در حال برگزاری است، برخی امتحانات هم به وسیله اسکایپ برگزار می‌شود.

این دانشجوی سابق دانشگاه خوارزمی خاطرنشان کرد: از طرف رئیس دانشگاه به طور مرتب برای ما ایمیل ارسال می‌شود تا در جریان آخرین تصمیمات و تغییرات قرار بگیریم.

وی در پایان گفت: بسیاری از کارمندان دولت هم از خانه امور را به صورت دورکاری انجام می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار