وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

آغاز عملیات غربالگری کرونا در پایانه‌ها و مبادی خروجی شهرها

تهران (پانا) -  وزیر راه و شهرسازی ازآغاز عملیات غربالگری در ترمینال‌های مسافربری، فرودگاه‌ها و راه‌آهن خبر می‌دهد و می‌گوید بر اساس ‌تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شهروندان در مدخل شهرها و خروجی ۱۳ استان غربالگری می‌شوند و اگر نشانه‌ای از بیماری داشته باشند به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۳۱۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات غربالگری کرونا در پایانه‌ها و مبادی خروجی شهرها

به گزارش ایرنا،‌ «محمد اسلامی» روز سه شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از قطعات دوم و سوم آزادراه شهید همت - کرج درباره آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار داشت: در ستاد ملی مقابله با کرونا بحث مهمی که برای تردد جاده ای در نظر گرفته شده، این است که از ترددهای غیرضروری خودداری شود، هیچ راهی بسته نیست و هیچ منع آمد و شدی در ستاد ملی کرونا دیده نشده است. مهم این است که مردم همکاری کنند و از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند.
وی اضافه کرد: نکته دوم این است که وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی عملیات غربالگری را به صورت الکترونیکی و از راه دور انجام می دهد. همچنین اعلام شده که در مدخل شهرها و در خروجی ۱۳ استان عملیات غربالگری با محوریت استانداران و با حضور هلال احمر، اورژانس و بسیج مستضعفین در مدخل خروجی شهرها انجام شود تا اگر کسی تب و یا نشانه ای از بیماری کرونا دارد ، از خروجش جلوگیری کنند و به اولین مرکز درمانی معرفی شود.
وزیر راه و شهرسازی بار دیگر از مردم خواست از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و افزود: روند غربالگری را از روز اول در ترمینال‌های مسافربری و فرودگاه‌ها و راه آهن و پایانه ها آغاز کردیم و در ورود و خروج با مدیریت وزارت بهداشت کنترل‌های لازم را صورت می‌دهیم و امیدواریم کشور بتواند بیماری کرونا را کنترل کند نه اینکه این بیماری ما را کنترل کند و این نکته حائز اهمیتی است که در ستاد ملی مورد تاکید قرار گرفت.
اسلامی همچنین درخصوص بهره برداری از قطعات ۲ و سه ازاد راه همت- کرج گفت: تفکر اصلی این طرح این بوده است که از بار ترافیکی اتوبان تهران و کرج که نه تنها استان البرز بلکه تعداد زیادی از استان‌های غرب و شمال کشور را در درون خود دارد را بکاهد.
وی افزود: اتوبان کرج چندین بار تعریض و افزایش ظرفیت داده شده ولی این مساله حل نشده است. بنابراین از اوایل دهه ۸۰ این طرح مطرح بوده است که از امتداد اتوبان همت یک دسترسی به غرب کرج و اتصال به جاده چالوس ایجاد شود که قطعه اول این پروژه به طول ۵ کیلومتر در سال ۹۱ افتتاح شده است. قطعات ۲و۳ هم به طول ۶ /۹ کیلومتر است که امروز به بهره برداری رسید.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۳۰ درصد این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و ۷۰ درصد آن از سوی دولت انجام شده است.
اسلامی تصریح کرد: موضوع حائز اهمیت در این پروژه این است که بتوانیم به عنوان دولت به اجرای ۱۷/۵ کیلومتر کنارگذر شمالی کرج که توسط شهرداری در دست اجراست کمک کنیم تا این اتوبان به منطقه ترافیکی حصارک در منتهی الیه کرج متصل شود و خودبخود بتواند بار سنگینی که برای دسترسی به کرج و استان البرز وجود دارد را رفع کند.
وی در خصوص هزینه کرد این پروژه هم گفت: برای این طرح حدود ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده ولی ارزش این پروژه ، امروز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که شیوع کرونا چه تاثیری در اجرای طرحهای وزارت راه و شهرسازی داشته است، گفت: پیام افتتاح این پروژه در زمانی که کرونا فراگیر شده، این است که ما هرگز توسعه و پیشرفت را به یاری حق تعالی با همکاری همه دست اندرکاران تعطیل نکردیم و نگذاشتیم وقفه ای در کار به وجود بیاید و نهضت سازندگی و پیشرفت برقرار است.
قطعات ۲ و ۳ آزاد راه همت- کرج امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار