جهاد فرهنگیان و دانش آموزان بوشهری در خط مقدم سلامت

بوشهر(پانا) - فرهنگیان و دانش آموزان بوشهری با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در شهرهای مختلف استان یاری گر متولیان امر سلامت در مبارزه و ریشه کنی با ویروس کرونا شده اند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
جهاد فرهنگیان و دانش آموزان بوشهری در خط مقدم سلامت

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شروع وضعیتی بحرانی در تمام شهرها و استان ها شد. شرایطی که دگرگونی سبک زندگی شخصی و اجتماعی مردم را در پی داشت.

این بحران منجر به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و کسب و کارها و همچنین لغو تمامی فعالیت های فرهنگی، ورزشی و حتی نماز جمعه شد، توصیه های بهداشتی مبنی بر استفاده از دستکش و ماسک و مواد ضدعفونی نیز باعث افزایش تقاضا و کمبود این اقلام در داروخانه ها شد.

با تعطیلی مدارس، آموزش های مجازی در دستور کار قرار گرفت و فرهنگیان با تولید فیلم های آموزشی جذاب و استفاده از خلاقیت در آموزش خوش درخشیدند.

اما، درخشش فرهنگیان به همین جا ختم نشد و آن ها با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک در کنار دیگر گروه های خودجوش و جهادی مردمی، ثابت کردند که همیشه برای آموزش و ایثار در کشور آماده اند و فعالیت آن ها محدود به کلاس های درس نمی شود.

به گفته سرپرست اداره هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش آموزش و پرورش استان بوشهر، برای راه اندازی کارگاه تولید ماسک، از ۱۸ منطقه آموزش و پرورش استان بوشهر، ۱۷ شهرستان اعلام آمادگی کرده اند که به تشریح فعالیت چند نمونه از آن ها می پردازیم:

کارگاه تولید ماسک در آموزشگاه هنرستان حضرت معصومه(س) منطقه دلوار با همت جمعی از کارکنان، دانش آموزان و اولیا. این آموزشگاه در مرحله اول اقدام به تولید حدود 10 هزار ماسک خواهند کرد و پس از هماهنگی های صورت گرفته با مرکز بهداشت دلوار، این ماسک ها پس از تولید، استریل و ضدعفونی شده و با نظارت ستاد مبارزه با کروناویروس در منطقه دلوار، بین اقشار آسیب پذیر توزیع خواهد شد.

در شهرستان دشتی سه کارگاه در مدارس نخبگان و گلهای مهدی و هنرستان شهید فرشادفر در حال تولید ماسک و با نظارت بهداشت هستند. همچنین یکی از دبیران درس کار و فناوری مدارس متوسطه شهرستان دشتی، در یک ابتکار جالب ابتدا با آموزش ساخت ماسک پارچه ای به دانش آموزان، از آنان خواست در منزل تعداد زیادی ماسک تولید کرده و به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار دهند.

دختران هنرآموز و هنرجو در شهرستان جم در هنرستان فاطمیه(س) گرد هم جمع شده اند روزانه بیش از 700 ماسک با پارچه های مخصوص اتاق عمل، معروف به پارچه های سوزنی و قابل شستشو تولید کنند. دست آوردهای بهداشتی این هنرآموزان توسط آموزش و پرورش و شهرداری جم خریداری و به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

کارگاه تولید ماسک دیگری با ظرفیت روزانه 500 عدد ماسک بهداشتی یکبار مصرف و لباس های گانی بیمارستانی با همکاری اداره فنی و حرفه ای و خیرین در هنرستان فدک شهرستان دیر توسط مدیر و دانش آموزان رشته طراحی دوخت و هنرآموزان این هنرستان به صورت خود جوش راه اندازی شده است. ماسک‌های تولیدی این هنرستان در جنوب استان در شرایط کاملاً بهداشتی و استاندارد تولید، بسته بندی و تحویل شبکه بهداشت و درمان می‌شود.

در شمال استان نیز کارگاه تولید ماسک با ظرفیت تولید روزانه بیش از 500 عدد در شهرستان دیلم راه اندازی شده است، این کارگاه با حمایت معاونت تربیت بدنی اداره کل سلامت، معاونت متوسطه دوم، اداره آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش اداره کل و به همت مربیان هنرستان پروین اعتصامی این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

در شهرستان تنگستان نیز کارگاهی در کانون فرهنگی- تربیتی حدیث اهرم با حمایت آموزش و پرورش، حمایت مالی خیرین و تشکل های مردم نهاد راه اندازی شده و روزانه 1000 ماسک پارچه ای مطابق استانداردهای پزشکی و بهداشتی تولید و با اولویت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در میان اقشار مختلف مردم به صورت رایگان توزیع می شود.

همچنین کادر آموزشی و اجرایی با کمک اولیای دانش آموزان دبستان شهدای بانک مسکن اهرم در شهرستان تنگستان، در حرکتی خودجوش اقدام به تولید دستکش یک بارمصرف کرده اند که تولید بیش از دو هزار دستکش یکبار مصرف ماحصل تلاش ده روزه این جهادگران جبهه سلامت است.

دبیرستان شریعتی و آموزشگاه شیما در شهرستان بوشهر نیز با حضور سه نفر از فرهنگیان این شهرستان روزانه 600 ماسک تولید می کنند.

همچنین تجهیزات تولید ماسک در منطقه سعدآباد و گناوه نیز در حال آماده سازی است و به زودی فعالیت خود را آغاز می کنند.

جامعه فرهنگیان و دانش آموزان که همواره نقشی برجسته در تحولات اجتماعی داشته اند، این بار نیز با کنش ویژه ای در بحران کرونا بار دیگر ثابت کرده اند که همچنان یکه تاز فرهنگ سازی و خدمت صادقانه در جامعه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار