راز ساخت واکسن ویروس قاتل در آمریکا

تهران (پانا) - یک رسانه عرب زبان با اشاره به اینکه آمریکاییها از ساخت واکسن کرونا و آزمایش آن در امروز خبر داده اند به واکاوی زوایای پنهان ویروس قاتل که تاکنون هزاران نفر را به کام مرگ کشانده، پرداخته است.

کد مطلب: ۱۰۳۰۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
راز ساخت واکسن ویروس قاتل در آمریکا

به گزارش مهر، رأی الیوم در مطلبی با اشاره به بحث و جدل‌ها درباره اینکه دولت آمریکا کرونا را ایجاد کرده، آورده است: «می» زنی مصری که تابعیت آمریکایی هم دارد؛ نیز به نظریه توطئه درباره بروز کرونا ملحق شده است.

این رسانه می‌نویسد: وی که در آمریکا به سر می‌برد و بر این باور است که از زوایای پنهان امور آگاه است و اینکه کرونا یک آنفلوآنزای عادی است و نیازی به این همه ترس نیست و دولت آمریکا مایل به ایجاد هراس و مجبور کردن مردم با خرید و سودی آوری بیشتر است. از نگاه وی ویروس کرونا ساخت آمریکاست که در برابر چین دچار ضعف شده است و به این جنگ (بیولوژیک) روی آورده است تا به چین ضربه بزند و پس از آن واکسن آنرا رونمایی می‌کند تا پول زیادی به دست آورد. آمریکا به دنبال ادامه سیطره بر دنیا است و دونالد ترامپ به دنبال ضربه زدن به اقتصاد چین است.

رأی الیوم نوشت: «می» با این موضع گیری، جنجال زیادی به پا کرده است اما ادله محکم عملی در این باره ارائه نکرده است و سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده است که دلیلی برای اینکه ویروس در آزمایشگاه ایجاد شده باشد، وجود ندارد و همچنین دانشمندان گفته اند که دخالت بشری وجود ندارد و این ویروس خودش را توسعه می‌دهد. از سوی دیگر فعالان بهداشتی اعلام کرده اند به فرض اینکه که این صحت داشته باشد سبب نمی‌شود که کرونا دستکم گرفته شود و اهمالی در این زمینه شود زیرا به هر حال این ویروس قاتل است خواه سازمان‌های اطلاعاتی آنرا ایجاد کرده باشند یا از طریق اهمال و از طریق حیوانات ایجاد شده باشد.

این رسانه می‌نویسد: در سایه اتهاماتی که به آمریکا درباره بیماری زده می‌شود، شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که واکسن کرونا امروز در سیاتل وارد مرحله آزمایشی شده است. تاکنون کرونا جان ۶۵۱۲ نفر را گرفته است و در ۱۳۹ کشور دنیا شیوع پیدا کرده است و این علامت سوال بزرگی را درباره توان آمریکاییها درباره دست یابی به واکسن کرونا ایجاد کرده است؛ آیا آمریکایی‌ها بیماری را خود ایجاد کرده اند و داروی آن را می‌دانند و منتظر زمان مناسب هستند؟».

گفتنی است که این در حالی است که «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز دوشنبه در سخنانی فاش کرد: ویروس کرونا در سال ۲۰۱۵ توسط آمریکا ساخته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص افزود: دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهند ویروس کرونا از سوی دانشمندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ تولید و توسط سازمان سیا شیوع پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش؛ دانشمندان چینی پس از این احتمال، مقاله منتشره در سال ۲۰۱۵ در مجله «نیچر میدیسین» را بررسی کردند که در آن دانشمندان آمریکایی می‌گویند نوع جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کرده‌اند که تأثیر زیادی بر انسان دارد.

این درحالیست که سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر نیز تصریح کرده بود که ممکن است ویروس کرونا توسط ارتش آمریکا به ووهان آورده شده باشد.

از سوی دیگر عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف هم در رأی الیوم، در این باره و با اشاره به موضع گیری سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: چینی‌ها مجدداً تاکید کردند که اسناد جدیدی دارند که آمریکا منشأ کروناست و عمداً آنرا در چین از طریق سازمان سیا شیوع داده است. به خوبی می‌دانیم که جنگ لفظی و اتهامات متقابل درباره شیوع کرونا میان ایالات متحده و چین در جریان است و آمریکا چین را متهم به ساخت این ویروس می‌کند؛ اما تعداد کمی این اتهامات آمریکا را با توجه به تاریخ آکنده از دروغ و توطئه و شیوع بیماری‌های از سوی واشنگتن باور می‌کنند به ویژه که آمریکا در حال جنگ تجاری با چین با هدف ضربه زدن به اقتصاد آن است تا برتری بر اقتصاد آمریکا نداشته باشد.

عطوان در ادامه می‌افزاید: ترامپ به دنبال این است که انحصار واکسن کرونا را داشته باشد تا با آن ملت‌های کشورهای دشمن آمریکا را هدف قرار دهد. سلاح بیولوژیک اساساً غربی است. کارشناسان چینی به ایران و ایتالیا و هر کشور کرونا زده دیگر به طور داوطلبانه رفته اند تا کمک کنند و آنهم هم بدون پروپاگاندا؛ اما نشنیده ایم که کارشناس آمریکایی به این کشورهای کرونا زده رفته باشد. مضاف بر آن ترامپ اصلاً همدردی با ملت ایران در رنج کنونی اش نکرده و تحریم‌ها را حتی به طور موقت برنداشته است.

وی در ادامه بیان کرد: این روزها در رسانه‌ها شاهد هستیم که رسانه‌های غربی اعلام کرده اند که دولت‌های اروپایی اولویت را بر جوانان در کرونا گذاشته اند و سالخوردگان بالای ۶۰ و ۷۰ را رها کرده اند و آنهم با سنگدلی تمام. از نگاه این دولت‌های غربی این سالخوردگان باری بر دوش دولت هستند و این در زمان هیمنه سرمایه داری وحشی بعید نیست. حقایق بسیاری طی هفته‌ها و ماههای آتی فاش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار