بیمارستان صحرایی در بابل احداث می‌شود

ساری (پانا) - جانشین فرمانده سپاه بابل از احداث بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه ظرف ۴۸ ساعت در بابل داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان صحرایی در بابل احداث می‌شود

به نقل از خبرگزاری بسیج، علی حسن‌علی‌زاده احداث بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در شهرستان بابل خبر داد و گفت:‌ با ورود هیئتی از نیروی زمینی سپاه و توافقی که بین سپاه شهرستان، نیروی زمینی سپاه و علوم پزشکی بابل صورت گرفت این بیمارستان ظرف ۴۸ ساعت با ۱۰۰ پرسنل و ۲۰۰ تخت راه اندازی خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه بابل با بیان اینکه امروزه بابل مرکز بیماران کرونایی شده و شهرستان‌های همجوار را در امر بیماران کرونایی پوشش می‌دهد، افزود:‌ نقاهتگاه ویژه بیماران تنفسی در سالن ورزشی مخابرات شهرستان راه اندازی و در حال حاضر منتظر تجهیزات تخصصی علوم پزشکی برای استفاده می‌باشد.

حسن‌علی‌زاده در ادامه با اعلام اینکه قریب به ۵۵۰ پایگاه مقاومت شهری و روستای برای مقابله با کرونا به خط شدند، از بکارگیری ۲۰ هزار بسیجی در قرارگاه پدافند زیستی سپاه بابل خبر داد و اضافه کرد:‌ از ضدعفونی کردن معابر و محلات تا تولید ماسک و آموزش پیشگیری از ابتلا به کرونا، جهادگران بسیجی در سه حوزه سفیران سلامت، مدافعان سلامت و نیز ناظران سلامت، فعال هستند و همچنین ستاد پشتیبانی سلامت هم با حضور خیرین، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، نماینده شهرستان برای پشتیبانی از گروه‌های جهادی هم آغاز به کار کرده است.

جانشین فرمانده سپاه بابل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۰ تیم سفیران سلامت که اعضای آن را دانشجویان پزشکی علوم پزشکی بابل تشکیل می‌دهند، گفت:‌ سفیران سلامت خانه به خانه در امر پیشگیری مردم از ابتلا به کرونا مشغول آموزش هستند.

این مقام مسئول از راه اندازی ۴۲ کارگاه تولید ماسک و گان بیمارستانی در شهرستان هم خبر داد و اضافه کرد:‌ ۵۷ هزار ماسک بهداشتی و ۳۰۰ گان بیمارستانی تولید و بصورت رایگان بین مردم توزیع شد.

حسن‌علی‌زاده با اعلام اینکه روزانه ۱۲ هزار ماسک بهداشتی توسط جهادگران بسیجی تولید و توزیع می‌شود، یادآور شد که در تولید ماسک بهداشتی و گان بیمارستانی نیاز مبرم به مواد اولیه داریم چرا که به علت گرانی مواد اولیه و یا در برخی موارد به خاطر در دسترس نبودن مواد، دراین زمینه با کمبود‌هایی مواجه هستیم.

جانشین فرمانده سپاه بابل با بیان اینکه ۲ کارگاه گان بیمارستانی هم در کنار کارگاه‌های تولید ماسک، راه اندازی شد، افزود: روزانه ۳۸۰ دست لباس یک مصرف برای استفاده مراکز بهداشتی و درمانی و مردم، تولید و رایگان توزیع می‌شود.

به گفته حسن‌علی‌زاده ۲ کارگاه مواد شیمیایی تبدیل به تولید محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح شد که ۱۴۰۰ باطری محلول ضدعفونی تولید و بین مردم بصورت رایگان توزیع می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه از ۳۰ مورد کشف انبار احتکار لوازم بهداشتی توسط اطلاعات سپاه شهرستان خبر داد و گفت: تمام اقلام احتکاری در اختیار علوم پزشکی بابل و اداره صمت برای توزیع بین مردم قرار گرفت.

حسن‌علی‌زاده با اشاره به خسارت معیشتی به اقشار آسیب پذیر در بحران کرونا یادآور شد:‌ ۱۵۰۰ بسته معیشتی هم بین جامعه هدف توزیع شد و این کار ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه بابل از اعزام گروه‌های ۵ نفره بسیجیان بصورت شبانه روزی در خبازی‌ها و پمپ بنزین‌ها اضافه کرد:‌این گرو‌های بسیجی در قابل ناظران سلامت، برای نظارت در خبازی‌ها و کمک در پمپ بنزین‌ها بکار گیری می‌شوند.

او با ابراز تاسف از اینکه برخی محدودیت‌های ترافیکی در بابل اعمال نشده است، خاطرنشان کرد:‌ سپاه بابل با همکاری نیروی انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهر ایستگاه‌های سلامت برپاه کرده که کار تب سنجی از مردم و ضدعفونی خودرو‌ها را انجام میدهند.

حسن‌علی‌زاده با یادآوری اینکه بابل از شهرهای پرجمعیت استان به شمار می‌رود، از مردم و مسافران خواست که برای جلوگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از تردد در اماکن و معابر شلوغ خودداری کنند تا بتوان جلوی شیوع این ویروس منحوس را گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار