مهلت سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در 10 رسته فعالیت زیان دیده از کرونا  

شیراز (پانا)-مدیر کل تأمین اجتماعی فارس از مساعدت این سازمان در دریافت لیست و حق بیمه 10 رسته فعالیت شغلی زیان دیده از کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۸۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مهلت سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی در 10 رسته فعالیت زیان دیده از کرونا  

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی فارس ابراهیم کشاورز اظهار داشت: پیرو دستور رییس محترم جمهوری و تصمیمات کارگروه معاونت اقتصادی رئیس جمهور در بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا این سازمان ضمن صدور دستور اداری لازم برای واحدهای اجرایی تابعه ، فهرست 10 رسته از فعالیتها در بخش های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده‌اند را ابلاغ کرد.
کشاورز افزود: براساس دستور اداری ابلاغ شده به واحدهای اجرایی سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایان مشمول نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند 98، فروردین و اردیبهشت 99 بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (20درصد حق بیمه سهم کارفرمایی ) اقدام می‌کنند و بعد از اتمام دوره یاد شده درتیر ماه 99 می‌توانند در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال 99 اقدام کنند.

وی تصریح کرد: حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده (39) تامین اجتماعی ( هر ماه تا آخرین روز ماه بعد ) مشمول جرایم تاخیر پرداخت نخواهد بود و واحدهای اجرایی تابعه مکلف هستند نسبت به دریافت لیست حقوق و مزد کارگاه‌های مزبور در ماه‌های اشاره شده با رعایت دستور اداری صادره اقدام لازم بعمل آورند.

مدیر کل تأمین اجتماعی فارس گفت: فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سازمان ابلاغ شده است که مبنای اعمال تمهیدات مورد اشاره در این دستور اداری خواهد بود.

کشاورز در پایان فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا را به شرح زیر اعلام کرد:

1. مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت.
2. مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها ، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)
3. حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی
4. دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
5. تولید و توزیع پوشاک
6. تولید و توزیع کیف و کفش
7. مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه
8. مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی
9. مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی
10. مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار