مجتبی باستان در گفت‌وگو با پانا:

22 هزار مدرسه و منطقه از سوی گروه‌های همیار بهداشت بسیج دانش‌آموزی ضدعفونی شد

تهران (پانا) - جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به تشریح برخی از اقدامات این سازمان در زمان بحران کرونا ویروس پرداخت.

کد مطلب: ۱۰۳۰۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
22 هزار مدرسه و منطقه از سوی گروه‌های همیار بهداشت بسیج دانش‌آموزی ضدعفونی شد

مجتبی باستان در گفت‌وگو با پانا درباره اقدامات بسیج دانش‌آموزی در شرایط بحرانی که همه استان‌های کشور با ویروس کرونا درگیر هستند گفت: ما در سازمان 4 عنوان برنامه اصلی در بحث مقابله با کرونا داریم؛ اولین بحث ما برگزاری جشنواره مجازی "تعطیلات بانشاط با مهارت و هدفمند" است که 12 برنامه و 5 پوستر دارد.

او اضافه کرد: یکی از این برنامه‌ها "استندآپ کرونا" است که در این برنامه دانش‌آموزان می‌توانند با مطالعه یک کتاب در حوزه‌های مختلف یک دقیقه فیلم یا به صورت تصویری یا به صورت صوتی از خلاصه آنچه که خواندند برای ما ارسال کنند تا به بهترین اثر جایزه داده شود. این موضوع متناسب با سن دانش‌آموز تدارک دیده شده است.

باستان اشاره کرد: تهیه کاردستی برنامه دیگری است که بچه‌ها در منزل آن را درست و فرایند ساخت کاردستی خود را برای ما ارسال می‌کنند.

جانشین رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور افزود: عنوان دوم برنامه ما تشکیل گروه‌های همیار بهداشت و سلامت است که تاکنون حدود 2 هزار گروه تشکیل شده است. این گروه‌های 5 یا 6 نفره کار ضدغفونی مدارس را برعهده دارند که 22 هزار مدرسه و منطقه را تاکنون ضدعفونی کردند. علاوه بر مدارس، عابربانک‌ها و معابر محلی را با رعایت نکات ایمنی ضدعفونی می‌کنند.

باستان آموزش، آگاه سازی و توانمندسازی والدین، جامعه و افراد محله‌ها را از دیگر اقدامات جدی در حال پیگیری خواند و به برنامه‌های دیگری اشاره کرد و گفت: کمک به مسئولان شهر برای توزیع لوازم بهداشتی، کارهای ضدعفونی معابر و تولید ماسک از دیگر اقدامات ما در این روزهاست.

برخی از تصاویر اقدامات بسیج دانش‌آموزی استان‌های مختلف در شرایط بحرانی کرونا ویروس:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار