رئیس بیمارستان سینای تبریز:

۱۲ نفر براثر مصرف الکل در آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند

تبریز(پانا) - رئیس بیمارستان سینای تبریز اعلام کرد از ابتدای اسفند تاکنون ۱۲ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) در تبریز جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ نفر براثر مصرف الکل در آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علی استادی عنوان کرد: با شیوع بیماری کرونا ۹۸ نفر بر اثر مسمومیت با الکل صنعتی به بیمارستان سینا مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند و هم اکنون ۱۶ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.
وی ادامه داد: از ۱۶ بیمار بستری شده در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان نیز ۶ نفر دچار آسیب جدی شده اند که وضع آنها وخیم است.
استادی خاطرنشان کرد: کسانی که دچار مسمومیت با الکل می شوند اگر با بروز علایم به بیمارستان مراجعه کنند، معمولا قابل درمان و دیالیز هستند و درصدی از بیماران بستری شده دچار اختلالات بینایی و کوری می شوند که به متخصص چشم معرفی می شوند.
رییس بیمارستان سینا تبریز گفت: مصرف الکل تاثیری بر بیماری کرونا ندارد و این مورد هیچ منبع علمی ندارد و تاکنون به اثبات نرسیده است، نوشیدن الکل به هیچ عنوان باعث ضدعفونی شدن اعضای داخلی بدن نمی شود.
وی تصریح کرد: در هر صورت الکل بسیار مضر و خطرناک است و نوشیدن آن نه تنها موجب ضد عفونی بدن نمی شود، بلکه موجب آسیب رساندن جدی به اندام های داخلی می شود.
استادی اضافه کرد: الکل متانول کاملا سمی است و مصرف حتی یک قاشق غذاخوری از آن باعث کوری و مرگ فرد می شود.
رییس بیمارستان سینای تبریز تاکید کرد: اگر فردی به اشتباه متانول مصرف کرد باید بلافاصله به بیمارستان منتقل شود، در این صورت قابل درمان است و از مرگ فرد پیشگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه علائم مسمومیت با الکل در حدود ۶ تا ۱۲ ساعت بعد از مصرف بروز می کند، گفت: با شروع علایم گوارشی و چشمی همچون تهوع، استفراغ و تاری دید اگر به مراکز درمانی مراجعه شود قابل درمان است، ولی اگر دیرتر و در وضعیت کما باشد معمولا قابل درمان نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار