کمرئی: امتحانات پایان سال تحصیلی یک ماه پس از بازگشایی مدارس برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر مدارس اول اردیبهشت سال ۹۹ باز شوند، سال تحصیلی در خردادماه خواهد بود تاکید کرد در این صورت فرصت یکماهه آموزش داریم و می‌توانیم در نیمه دوم خردادماه امتحانات را آغاز کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۰۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کمرئی: امتحانات پایان سال تحصیلی یک ماه پس از بازگشایی مدارس برگزار می‌شود

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با صدا و سیما درباره بازگشایی مدارس گفت: به هر میزان که زمان بازگشایی مدارس در سال ۹۹ دیرتر باشد در تنگنای زمانی بیشتری می‌مانیم اما مطمئن هستم که یک ماه آموزش حضوری را ارائه می‌دهیم.

کمرئی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سال تحصیلی آینده زودتر یا دیرتر آغاز شود گفت: دغدغه ما این است که سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ به موقع آغاز و سال تحصیلی جدید که در ۳۱ شهریور به اتمام می‌رسد در زمان خود تمام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: درهر شرایطی که مدرسه باز شود، آموزش و پرورش مصمم است یک ماه فرصت آموزشی را مهیا کند و یادگیری قبلی دانش‌آموزان در جریان آموزش تلویزیونی و مجازی، با معلمان مرور شود تا وارد فرایندهای ارزشیابی پایان سال شوند.

او در پاسخ به این سوال که آیا قرار است امتحانات خردادماه به تیرماه موکول شود گفت: تصمیم برای ادامه روند آموزش تابع زمان بازگشایی مدارس است، احتمال می‌دهیم که فرصت یک ماهه آموزش را پیدا کنیم تا آموزش‌های حضوری را داشته باشیم.

کمرئی درباره برگزاری امتحانات نهایی افزود: برگزاری امتحانات نهایی نیز از این قاعده تبعیت می‌کند اما منجر به شرکت دانش‌آموز در آزمون سراسری می‌شود که باید وضعیت آن روشن شود. مقرر شد با وزارت علوم و شورای سنجش و پذیرش گفت‌وگویی صورت بگیرد و هرزمان که آخرین درس پایه دوازدهم در امتحان نهایی تمام می‌شود، دانش‌آموزان ۲۰ روز بعد از آن در آزمون سراسری شرکت کنند؛ این تقاضای ماست.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تصمیمات ما نهایتا صلاح دانش‌آموزان را در پی دارد تا نسبت به آنچه به آنان آموزش داده و تدریس می‌شود، امتحان برگزار شود. ارزشیابی دغدغه دانش‌آموزان و نظام آموزشی است لذا خانواده‌ها نگران نباشند. ممکن است در بارم بندی دروس هم بازنگری شود بدین معنا که در متوسطه دوم باید آنچه که در نیم سال اول آموخته شده در نیم سال دوم ۵ نمره سوال گرفته شود که در شرایط جدید روی این زمینه تجدید نظر خواهد شد تا فراگیری دروس امتحانی از دروس آموخته شده را بیشتر کنیم.

او در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای حدف دروس دارید گفت: برنامه‌ای در این زمینه و برای امتحانات نداریم چون اکنون آموزش‌های معلمان پیش می‌رود و دانش‌آموزان براساس محتوا این آموزش‌ها را دریافت می‌کنند البته بعضی دانش‌آموزان اعتنای کمی به این آموزش‌ها داشتند و یا پوشش‌های تلویزیونی شاید این امکان را فراهم نکرده است اما ما فرصت یک ماهه را پیش بینی کردیم.

کمرئی همچنین درباره تولید ماسک در هنرستان‌ها گفت: اتفاق خوب آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش بود که طبق مکاتبه با وزارت صنعت و معدن انجام شد‌. برای تولید ماسک و مواد شوینده همچنین تعمیرات تخت‌های بیمارستانی بیش از هزار و ۳۰۰ واحد آموزشی داریم که در رشته طراحی دوخت آموزش دارند و دارای ظرفیت کارگاهی خوبی هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در رشته صنایع شیمیایی برای تولید مواد ضدعفونی کننده نیز وارد شدیم. اکنون ۳۵ هزار تولید ماسک به صورت روزانه در ۴۴ واحد آموزشی در ۱۱ استان گزارش شده است.

او گفت: بیشترین هنرستان‌هایی که در این تولید نقش داشتند استان‌های بوشهر، مازندران، چهارمحال و بختیاری، یزد و هرمزگان هستند که تهران نیز از امروز به خیل تولیدکنندگان اضافه شده است. پیش بینی می‌کنیم ظرفیت تولید را در آینده به بیش از ۲ هزار تولید برسانیم. تولید افشانه برای مواد ضدعفونی را در هنرستان‌های بهبهان و خوزستان داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار