۱۰ میلیون نفر برای ابتلا به کرونا غربالگری شدند

تهران (پانا) - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری بیش از ۱۰ میلیون نفر در طرح بیماریابی و مقابله با کرونا خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ میلیون نفر برای ابتلا به کرونا غربالگری شدند

علی رضا رییسی روز یکشنبه درباره اجرای طرح بیماریابی و مقابله با کرونا بیان کرد: امروز چهارمین روز اجرای طرح ملی مقابله با کروناست. در دو روز اول به صورت آزمایشی این طرح در سه استان درگیر با کرونا اجرا و از دیروز به صورت رسمی در سراسر کشور اجرایی شد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون نفر تاکنون در این طرح غربالگری شده‌اند که ۶.۵ میلیون نفر از طریق مراکز بهداشت و از طریق سامانه نیز ۳ میلیون و ۷۰۰ نفر غربالگری شده‌اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حدود ۷۰ هزار نفر از کارکنان بهداشت در سراسر کشور با مردم تماس گرفته و پاسخ‌ها را ثبت کرده‌اند.

رییسی افزود: حدود ۲۱۰ هزار نفر از افرادی که حداقل یک علامت ابتلا به ویروس کرونا داشته‌اند، شناسایی شده‌اند. همچنین حدود ۳۰ هزار نفر از این ۲۱۰ هزار نفر، دارای علائمی بودند که به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع شده و حدود هزار و ۲۰۰ نفر از آنها وارد بیمارستان شده و از این میزان ۹۰۰ نفر بستری شده‌اند. در نتیجه از ۱۰ میلیون نفری که مورد غربالگری قرار گرفته‌اند، ۹۰۰ نفر بستری شده‌اند.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: استان گیلان در این طرح فوق العاده خوب عمل کرده است و حدود ۷۶ درصد از کل استان غربالگری شده‌اند.

وی بیان کرد: اجرای طرح غربالگری و مقابله با ویروس کرونا کم هزینه‌ترین و در دسترس‌ترین اقدام برای قطع زنجیره ویروس کرونا است. افراد می‌توانند به سامانه salamat.gov.ir وارد شده و اطلاعات خود را وارد کنند. همچنین همکاران ما با شماره تماس ۴۰۳۰ با مردم تماس می‌گیرند و اطلاعات و علائم را ثبت می‌کنند.

رییسی گفت: امروز ۲ میلیون نفر مورد غربالگری قرار گرفته‌اند که باید برای این همکاری از مردم تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۷۲۴ نفر فوت کرده و ۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار