پرورش ایده های جوان زمینه ساز رویش کارآفرینان خلاق فردا

#خلاقیت-قرنطینه-نیست

تهران (پانا) - دبیر جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از برگزاری بزرگترین رویداد کشوری آموزش، ارائه و اجرای ایده های طیف وسیعی از ایرانیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
#خلاقیت-قرنطینه-نیست

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، سعیده سلمانی زارجی دبیر حشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در این رابطه اظهار کرد: از آنجا که پرورش دانش آموزان پژوهنده، خلاق و کارآفرین از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین است و نیز اولین گام در پژوهش، داشتن ایده مناسب و خلاقانه است، برگزاری این جشنواره می تواند مهمترین و نخستین گام در راستای انجام پژوهش هدفمند و هدایت شده توسط دانش آموزان باشد.

او در ادامه افزود: به طور منحصر بفرد در این جشنواره امکان آموزش و ایده پردازی برای دانش آموزان داخل و خارج از کشور دوره اول و دوم متوسطه ( نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) و دانش آموزان مدارس استثنایی و نیز تمام اولیا و مربیان (کادر آموزشی و اجرایی مدارس) کشور وجود دارد.

او بیان کرد: تاکید جشنواره بر آموزش مهارتهای تفکر بر پایه آموزه های علوم شناختی به دانش آموزان، اولیا و مربیان در راستای خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی است.

دبیر حشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی این مهم را یک ضرورت برای نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: این جشنواره با مجوز معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش توسط اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران برگزار می‌شود و دبیرخانه جشنواره در پژوهشسرای دانش آموزی بصیرت واحد دختران اداره آموزش وپرورش ناحیه 2 شهرری مستقر است.

سعیده سلمانی زارجی گفت: ویژگی حایز اهمیت جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی این است که تمام ثبت نام کنندگان بعد از ارزیابی مقدماتی می توانند در آموزشهای 18 ماهه باشگاه کارآفرینان نوجوان با مشارکت دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرکت کنند.

او از حمایت بانک ملی جمهوری اسلامی ایران، سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، ستاد توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری، کمیسیون ملی یونسکو در ایران، انجمن اولیا و مربیان، سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی خبر داد و گفت: ایده های با قابلیت عملیاتی شدن رها نمی شوند و به طرق مختلف هدایت و حمایت خواهند شد.

دبیر جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور و ضرورت قرنطینه و در خانه ماندن به‌علت ویروس کرونا از همه هموطنان دعوت می‌شود تا با شرکت در جشنواره خلاقیت، نوآوری و کار آفرینی و کمپین #خلاقیت-قرنطینه-نیست، امکان بهره مندی خودشان از آموزش های اصیل مهارتهای تفکر و لذت ایده پردازی در مسیرکارآفرینی و بهبود شرایط اجتماعی را فراهم کرده و شور و نشاط خلاقیتی و علمی را در خانواده ها به‌وجود آورند.

او معیارهای ارزیابی ایده ها را خلاقیت و نوآوری، مسئله محور بودن، مبتنی بر نیازهای کشور و بومی بودن، داشتن ارزش علمی، فنی و تخصصی، مستندسازی علمی، ساده و کاربردی بودن، سهولت اجرا، محصول ذهن فرد ایده پرداز بودن دانست و تاکید کرد: میلیون‌ها جایزه نقدی و بسته‌های حمایتی از ایده‌های برگزیده با حمایت ارگان های مختلف در نظر گرفته شده که در مسابقات و جشنواره های کشور کم نظیر یا بی نظیر است.

سلمانی سهولت شرکت و نداشتن هزینه و قوانین و فرمت های دست و پاگیر از جمله مزیت های جشنواره ملی خلاقت، نوآوری و کارآفرینی دانست و افزود: هر دانش آموز، ولی دانش آموز و فرهنگی که مسئله ای پیرامون خود تشخیص دهد و راه حلی خلاقانه برای آن در ذهن داشته باشد، امکان شرکت در این جشنواره را دارد.

دبیر جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با اشاره به حمایت موثر مشفقانه مدیر کل دفتر تولید محتوا و بسته‌های آموزشی فنی و حرفه ای و کاردانش سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی افزود: هنرآموزان و هنرجویان و اولیای آنها از مهمترین شرکت کنندگان این جشنواره هستند که به حضور آن ها توجه ویژه ای شده است.

سلمانی اظهار کرد: ثبت نام در جشنواره خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی از 26 اسفند 98 در سایت جشنواره به آدرس stideas-src.medu.ir آغاز و تا پایان اردیبهشت 99 ادامه خواهد داشت .

او گفت :سامانه آموزشی جشنواره به آدرس stideas.ir از هفتم فروردین 99 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و اخبار و اطلاعات جشنواره در شبکه های اجتماعی به آدرس @stideas قابل دسترسی است.

او افزود: تلفن 55906916 در روزهای شنبه تا دوشنبه پاسخگوی سوالات علاقمندان خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار