عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام کرد

بازار ارز از جو روانی تهی می‌شود

کاهش نرخ‌ها نزدیک است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با رد نرخ گذاری های دستوری در بازار ارز، می گوید به دنبال کاهش تقاضا به زودی بازار ارز از جو روانی تهی و کاهش نرخ ها را باز هم تجربه می کند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بازار ارز از جو روانی تهی می‌شود

به گزارش ایبنا، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به نوسانات نرخ ارز در روزهای اخیر با وجود ثبات و رکود نسبی در بازارهای مختلف گفت: متاسفانه باز هم در مورد ارز فضای روانی در حال کنترل بازار است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در پی لغو مسافرت ها و کاهش واردات نیاز به ارز و تقاضای آن کاهش یافته است، افزود در چنین شرایطی باید منتظر کاهش قیمت ارز باشیم اما متاسفانه جو روانی حاکم اجاره برقراری قیمت با مکانیزم عرضه و تقاضا را نداده است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت ارز با توجه به اینکه دولت سال آینده نیز ١٠ میلیارد دلار برای ارز ۴٢٠٠ تومانی اختصاص داده و نگاه به واردات نیز کاهش یافته، روند نزولی خواهد داشت، تصریح کرد: با این اوصاف بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه گذاری نبوده و به متضرر شدن مردم منجر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سرمایه گذاری در بازار ارز به مثابه متضرر شدن است، گفت: با توجه به بی ثباتی نرخ ها مردم باید با سپرده گذاری یا سرمایه گذاری در محل های مطمئن به حفظ نقدینگی خود کمک کنند.

بائوج لاهوتی ادامه داد: پیش بینی می شود در روزها و هفته های آینده شاهد روند نزولی نرخ ارز با از بین رفتن جو روانی باشیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ ارز باز هم به کانال کمتر از ١٠ هزار تومان خواهد رسید یا خیر، گفت: نمی توان در این باره پیش بینی درستی انجام داد اما بعید نیست و با توجه به نفی نرخ گذاری های دستوری بهتر است بازار با عرضه و تقاضا و تحت تاثیر این مکانیزم به تعادل نسبی در قیمت نزدیک شود.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا بازار تعیین کننده نرخ ارز است و در کشور ما نیز با توجه به کاهش تقاضای ارز در بازار پیش بینی افت قیمت دور از ذهن نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار