مسجدجامعی: اعتبارات برگزاری نوروزگاه‌ها به سلامت شهروندان اختصاص یابد

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت اعتباراتی که برای جشن نوروز در تهران پیش بینی شده بود به موضوع سلامت شهروندان و پیشگیری و مقابله با کرونا اختصاص یابد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مسجدجامعی: اعتبارات برگزاری نوروزگاه‌ها به سلامت شهروندان اختصاص یابد

احمد مسجدجامعی در جلسه علنی روز یکشنبه شورا با اشاره به قاریان قرآنی که طی یک سال گذشته در صحن شورا آیاتی از قرآن را قرائت کردند، گفت: قاریان برجسته ای طی یک سال گذشته در صحن شورا آیاتی از قرآن را قرائت کردند که بر اساس مناسبت ها، قاریان انتخاب می‌شدند. به طور مثال در روز پزشک، قاری که پزشک بود یا در روز دانش آموز یکی از قاریان برجسته دانش آموز در صحن شورا به قرائت قرآن پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به حمایت و کمک یکی از نهادها به افرادی که در بهشت زهرا (س) وظیفه تدفین فوتی های ناشی از بیماری کرونا را برعهده دارند، گفت: چند هفته پیش تذکری در خصوص افرادی که در بهشت زهرا (س) مسئولیت تدفین را برعهده دارند، در حالی که بسیاری از عزیزان و نزدیکان این افراد در این مراسم شرکت نمی کنند، دادم که خوشبختانه یکی از نهادها (بنیاد مستضعفان) قبول کرد به چهار هزار نیروی خدماتی در شهرداری با اولویت نیروهای بهشت زهرا (س) رقمی را بپردازد. بیش از آنکه این رقم مهم باشد، شیوه عمل مهم است، زیرا ما عادت کرده ایم حرف بزنیم و کمتر عمل می کنیم.

مسجدجامعی در ادامه با اشاره به وظیفه شهرداری ها برای جلوگیری از امراض ساری و حفظ سلامت و بهداشت ساکنان شهر گفت: اعتباری که برای نوروزگاه ها و مراسم های جشن نوروز اختصاص یافته به ویژه آنکه قرار بود جشن نوروز امسال مفصل تر و با حضور شهرداران کشورهایی که مراسم نوروز دارند برگزار شود و بودجه ای که در اختیار مناطق و مراکز گردشگری مانند عباس آباد، دریاچه خلیج فارس و برج میلاد و ... بود به موضوع سلامت شهروندان اختصاص بود.

وی تأکید کرد: اولویت ما در شهر، حفظ سلامت و کرامت شهروندان است. علاوه بر این اعتباراتی که امسال امکان هزینه کرد آن برای نوروز وجود ندارد، برای حق اولیه شهروندان که در قانون نیز به صراحت بر آن تأکید شده، هزینه شود.

مسجدجامعی با اشاره به نقش شورایاری ها و استفاده از ظرفیت آنها در مقابله با ویروس کرونا گفت: امیدوارم با استفاده از ظرفیت شورایاری ها، پوشش وسیع تری در مقابله با ویروس کرونا در تهران داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار