پیام معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش به مدیران تربیت‌بدنی سراسر کشور

حمیدی: می‌توانیم ملال قرنطینه خانگی را به فرصت و لذت کنار هم بودن تبدیل کنیم

تهران (پانا) - مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خطاب به آموزگاران، دبیران، کارشناسان و مدیران تربیت‌بدنی سراسر کشور درباره شیوع ویروس کرونا و لزوم بیداری مدیران، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۴۳۲
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: می‌توانیم ملال قرنطینه خانگی را به فرصت  و لذت کنار هم بودن  تبدیل کنیم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان یزد، متن این پیام به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

با سلام و احترام؛

در این روزهای سخت که به علت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مدارس تعطیل شده‌اند، جریان آموزشی تعطیل نشده است. امروز نظام تعلیم و تربیت و فرهنگیان گرانقدر ثابت نمودند که آموزش در هیچ شرایطی تعطیل‌شدنی نیست.

تدریس دروس در شبکه آموزش در سایه همکاری آموزش و پرورش و صدا و سیما و اقدامات خودجوش و خلاقانه معلمان عزیز در ایجاد یک جریان آموزش از راه دور ستودنی و به یاد ماندنی است.

در این بحبوحه وظایف ما چیست؟

آموزگاران، دبیران، کارشناسان و مدیران تربیت‌بدنی که در اغلب عرصه‌های تعلیم و تربیت لیاقت و شایستگی خود را به اثبات رسانده‌اند، در دوران شیوع بیماری کرونا نیز در زمینه ادای وظیفه و مسئولیت خویش در صحنه حاضرند.

حال که ماندن در منزل، اعضای خانواده را با اوقات فراغت فزاینده مواجه کرده است، وظیفه ما چیست؟

حال که ماندن در خانه، سبک زندگی توأم با کم‌تحرکی را در بین اعضای خانواده ترویج می‌کند، وظیفه ما چیست؟

چگونه می‌توان با تکیه بر تخصص و تجارب ارزشمند جامعه ورزش آموزشگاهی، الگوهای حرکتی قابل اجرا در منازل را طراحی نمود؟

چگونه می‌توان فعالیت‌هایی را توصیه نمود که در فضای محدود زندگی آپارتمانی، بدون مزاحمت همسایه‌ها قابل اجرا بوده، آمادگی عضلانی و هوازی اعضای خانواده را بهبود داده و اوقات فراغت آن‌ها را پر‌بار و لذت‌بخش نماید؟

ما می‌توانیم و وظیفه داریم، ملال این قرنطینگی خانگی را به فرصت، لذت و خاطرات به یاد ماندنی در کنار هم بودن در منزل تبدیل نماییم.

ما می‌توانیم همچون گذشته به رسالت خویش جامه عمل بپوشانیم و جایگاه رفیع و فلسفه وجودی فعالیت‌های تربیت‌بدنی و ورزش را در زندگی بشر امروز به رخ بکشانیم. کما اینکه برخی از همکاران عزیز به صورت خودجوش با الگوپردازی‌های بیعانه و برخاسته از قریحه ذاتی خویش، در این برهه حساس پیشتاز جریان ترویج فعالیت‌های حرکتی در خانه باشند، که این جانب خاضعانه به ایشان تعظیم می‌نمایم.

امروز آزادمردان و شیرزنان عرصه تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی در صحنه خدمت به هموطنان خویش آماده‌اند تا طعم شیرین تربیت‌بدنی در خانه را به اعضای نهاد خانواده بچشانند و ثابت کنند بازی و فعالیت حرکتی از ارکان زندگی بشر امروزی حتی در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار