شکوهی: فعالیت های مشاوره‌ای در ایام تعطیلات به صورت غیرحضوری فعال هستند

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از فعال بودن صدای مشاور و پیام مشاور برای کاهش استرس و مشاوره تحصیلی دانش‌آموزان و اولیا در ایام تعطیلات خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۰۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: فعالیت های مشاوره‌ای در ایام تعطیلات به صورت غیرحضوری فعال هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پروروشی و فرهنگی مسعود شکوهی گفت: اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در ایامی که به‌دلیل کنترل بیماری کرونا منجر به تعطیلی مدارس شده است برای پاسخگویی به سئوالات اولیاء و دانش‌آموزان در حوزه مشاوره تحصیلی و تربیتی و همچنین پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی اقدام به راه اندازی "پیام مشاور" با حضور مشاور در سطح واحد آموزشی و "صدای مشاور" با حضور اعضاء تخصصی در سطح مراکز و هسته‌های مشاوره استان‌ها و مناطق کرده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی (اضطراب، ‌استرس) در دانش‌آموزان کانال اطلاع‌رسانی با عنوان پیام مشاور با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش‌آموزان آموزشگاه مربوطه تشکیل شده است.

شکوهی همچنین از فعال کردن مراکز مشاوره در قالب صدای مشاور خبر داد و افزود: صدای مشاور جهت مشاوره تحصیلی و تربیتی و کاهش استرس‌های اجتماعی دانش‌آموزان و خانواده‌ها در طول شبانه‌روز از طریق تلفن مرکز مشاوره و اطلاع‌رسانی شماره‌های مراکز مشاوره به تمامی دانش‌آموزان مناطق فعال خواهد بود.

مدیر کل امورتربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد: دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری‌های حاد تنفسی فصول سرد به شماره 802/24634/5500 مورخ 16/11/1398، به مراکز پرورشی و فرهنگی از قبیل کانون‌ها، اردوگاه‌ها و دارالقرآن‌ها ارسال شده است.

او همچنین توانمندسازی و آموزش مهارت‌های خودمراقبتی دانش‌آموزان دوره ابتدایی دوم (توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان، والدین و کارکنان مدرسه) ویژه استان قم به تعداد 321 مدرسه در استان قم را از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره کل دانست.

شکوهی اشاره کرد: گروه‌های مختلف و سلسله مراتبی در فضای مجازی برای ارتباط مؤثر با اولویت اشتراک‌گذاری محتوای پرورشی و فرهنگی در کل استان‌ها ایجاد شده است.

اولیاء گرامی می‌توانند برای اطلاع از شماره‌های تماس اعضاء تخصصی به سایت اداره کل آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار