ویروس کرونا یک سبک زندگی است/ تعداد روانباختگان کرونا بیشتر از جانباختگانش است

شیراز(پانا)- رئیس دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شیراز اظهار داشت: کرونا یک سبک زندگی است و نباید به آن به عنوان یک تهدید و فشار در نظر بگیریم بلکه باید به عنوان یک تغییر سبک زندگی آن را بپذیریم و مواظب باشیم در این شرایطی که سبک زندگی ما تغییر پیدا می‌کند کیفیت زندگی ما کاهش پیدا نکند.

کد مطلب: ۱۰۳۰۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ویروس کرونا یک سبک زندگی است/ تعداد روانباختگان کرونا بیشتر از جانباختگانش است

مسعود حسینچاری امروز در نشست خبری مجازی خود ادامه داد: ما در برابر نسل آینده خود مسئول هستیم و نباید به نادانی از ما یاد شود؛کرونا ویروس ظرفیت خوبی برای آموزش شیوه صحیح زندگی ومقابله با شرایط سخت به نوجوانان و کودکان است.

حسینچاری با اشاره به اینکه تعداد روانباختگان کرونا بیشتر از جانباختگانش است ادامه داد: در راستای تایید سلامت جسمی مردم باید به تایید سلامت روانی آنها نیز پرداخته شود.

او اضافه کرد: از 23 اسفند فعالیت کارگروه روانشانسی به صورت خودجوش در پاسخ به نیازی که در جامعه احساس می‌شد گرد هم آمدند و با توجه به فشار زیادی که فضای مجازی وشایعات بر مردم داشت شروع به فعالیت کردند.

عضو کارگروه تخصصی تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه شیراز نیز در ادامه بیان کرد: تولید فراورده‌های بیولوژِیک مانند تولید واکسن یک دانش بین رشته‌ای است و برای تولید چنین فراورده‌هایی نیازمند زنجیره‌ای از تخصص‌ها است که دانشگاه شیراز آن را در اختیار دارد.

محمدهادی اسکندری با اشاره به اینکه دانشگاه شیراز عمده تجهیزات مورد نیاز برای ساخت واکسن کرونا را دارد، از طراحی کیت تشخیص ابتلا به ویروس کرونا توسط کارگروه‌های دانشگاه خبر داد و گفت: بودجه طراحی این کیت را دانشگاه شیراز تقبل کرده است.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر غذاهای قابل توصیه غذاهایی هستند که در صنعت تولید می‌شود و به علت حرارات بالا امکان وجود ویروس کرونا در این غذاها وجود ندارد و تمام غذاهایی که مورد حرارت،کنسرو کردن و پاستوریزه شده باشد کاملا بهداشتی هست و بهتر از غذاهای خانگی است از مصرف غذاهای صنعتی دوری نکنید.

او ادامه داد: برای ساخت واکسن کرونا طرح‌هایی به معاونت علمی رئیس جمهوری و استانداری ارسال کرده و دست‌یابی به نتیجه بهتر نیازمند توجه مسئولان است.

عضو کارگروه تخصصی تولید واکسن و فرآورده های بیولوژیک دانشگاه شیراز افزود: به احتمال زیاد ویروس کرونا منشا طبیعی دارد و دانشمندان تاکنون قادر به اثبات این مطلب که ویروس ساخته دست بشر است نشده‌اند.

خبرنگار:محمدفروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار